Πέμπτη 22 Οκτωβρίου 2015

Επιστρέφουν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ οι Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι.

Έπειτα από πολλούς μήνες αδράνειας, η SNCF φαίνεται πως εξετάζει το ενδεχόμενο να καταθέσει δεσμευτική προσφορά για το 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. 
Οι Γάλλοι έχουν στείλει μια ντουζίνα στελέχη στην Αθήνα. 
Η επιστροφή συνδέεται και με την επίσκεψη Ολάντ.

Με πολιτική παρέμβαση του Φρανσουά Ολάντ οι Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι (SNCF) επιστρέφουν στη διεκδίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ήδη στελέχη του πανίσχυρου ομίλου στον τομέα των μεταφορών βρίσκονται στην Αθήνα προκειμένου να μελετήσουν το σχετικό φάκελο.

Οι Γάλλοι, επίσης ως μια πρωτοβουλία στήριξης της τότε κυβέρνησης ΝΔ - ΠΑΣΟΚ είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον στο διαγωνισμό του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) για την πώληση του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το οποίο στη συνέχεια ατόνησε.

Η επανενεργοποίηση της SNCF Participations SAS, θυγατρική του γαλλικού ομίλου, θεωρείτο αμφίβολη μέχρι πριν από λίγες ημέρες. Η παρουσία των στελεχών της SNCF στην Αθήνα λίγες ώρες πριν την επίσκεψη του Φρανσουά Ολάντ δείχνει πως τελικά θα συμμετάσχουν στο διαγωνισμό, σύμφωνα με κύκλους που παρακολουθούν την υπόθεση. Ωστόσο δεν είναι γνωστό αν τελικά θα καταθέσουν και δεσμευτική προσφορά.

Οι δεσμευτικές προσφορές για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τη εταιρεία τροχαίου υλικού του ΟΣΕ (ROSCO) προγραμματίζονται για τα τέλη του έτους. Η συμμετοχή της SNCF δεν είναι η μοναδική εξέλιξη καθώς ενδιαφέρον φέρεται να έχει εκδηλώσει και η αμερικανική Watco η οποία πιθανώς θα συνεργαστεί με τους Ρουμάνους της Grup Feroviar Roman (GFR) που είχαν περάσει στην τελική φάση του διαγωνισμού.

Εκτός από τους Γάλλους και την GFR στο τελικό στάδιο είχε περάσει και η κοινοπραξία των Ρωσικών Σιδηροδρόμων (RZD) με τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Οι Ρώσοι φαίνεται πως αποσύρονται από το διαγωνισμό (η τελική απόφαση θα ληφθεί σε πολιτικό επίπεδο, αλλά η διοίκηση της RZD εισηγήθηκε ήδη την αποχώρηση από τους διαγωνισμούς για  ΟΛΘ -0,24%, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO). Κατά πληροφορίες, ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διατηρεί το ενδιαφέρον του και - αν οι Ρώσοι αποχωρήσουν οριστικά - πιθανώς θα αναζητήσει άλλον συνέταιρο.

Για την ROSCO είχαν περάσει στο τελικό στάδιο η κοινοπραξία μεταξύ της RZD και της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η SIEMENS ΑΕ και η κοινοπραξία μεταξύ της γαλλικής Alstom Transport SA και της DAMCO Energy του ομίλου Κοπελούζου. Σημειώνεται πως οι Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι διαθέτουν μεγάλη παρουσία διεθνώς και στον συγκεκριμένο τομέα.

Η SNCF παρουσίασε το 2014 έσοδα 27,03 δισ. ευρώ (το 25% προέρχονταν από τις διεθνείς αγορές) και είναι ένας από τους ισχυρότερους ομίλους του σιδηροδρόμου παγκοσμίως στη μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων. Η θυγατρική της στον τομέα της λειτουργίας σιδηροδρομικών δικτύων, η SNCF Mobilites, απασχολεί περί τους 200.000 εργαζόμενους, και έχει τρεις βραχίονες: την SNCF Voyageurs (διαχειρίζεται τα τραίνα υψηλής ταχύτητας TGV, το τραμ στην περιοχή του Παρισιού, τοπικές και γραμμές μεγάλων αποστάσεων), την Keolis (διαχειρίζεται δίκτυα μαζικής μεταφοράς στην Ευρώπη και στον υπόλοιπο κόσμο) και την SNCF Logistics (δραστηριοποιείται στη μεταφορά εμπορευμάτων).

Το συνολικό σιδηροδρομικό δίκτυο που διαχειρίζεται ο γαλλικός όμιλος φτάνει τα 32.000 χιλιόμετρα, τα 1.800 χιλιόμετρα από τα οποία είναι υψηλής ταχύτητας. Η SNCF λειτουργεί περίπου 14.000 συρμούς ημερησίως και έχει ισχυρή παρουσία και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες όχι μόνο στον τομέα των σιδηροδρόμων, αλλά και στη διαχείριση λεωφορειακών γραμμών, κλπ.

Συντάκτης: Φώτης Κόλλιας
Πηγή: euro2day.gr