Μετά την κατάθεση της τροπολογίας που δημιούργησε 5μηνη διακοπή των έργων στα έργα της επέκτασης του Μετρό στον Πειραιά, όλα δείχνουν ότι τα εργοτάξια θα ζωντανέψουν άμεσα τις επόμενες ημέρες.
Σύμφωνα με την τροπολογία, εξαιρούνται από το ειδικό καθεστώς καταβολής ΦΠΑ των διατάξεων της παραγράφου 4 του άρθρου 39Α του ν. 2859/2000, τα οριζόμενα μεγάλα συγχρηματοδοτούμενα έργα, εφεξής υπόχρεων καταβολής είναι ο εργολήπτης ανάδοχος του έργου. Η ρύθμιση ισχύει αναδρομικά από 8/8/2014.
Πλέον με το πρόβλημα να βρίσκεται πίσω θα πρέπει να εκτιμηθεί η ζημιά που έχει γίνει και να ξεκινήσουν άμεσα οι εργασίες στα εργοτάξια. Το πλέον κρίσιμο εργοτάξιο είναι εκείνο του ΠΕΙΡΑΙΑ που ακόμα δεν έχει ξεκινήσει η εκσκαφή. Θεωρητικά και εφόσον δεν συναντήσει εμπόδια μέχρι το καλοκαίρι του 2016 θα μπορέσει να έχει ολοκληρωθεί η εκσκαφή και η προετοιμασία υποδοχής του Μετροπόντικα.
Το βαρύ μηχάνημα που βρίσκεται εδώ και 6 μήνες στο σταθμό ΝΙΚΑΙΑ θα μπορέσει από τον επόμενο μήνα και εφόσον έχει ολοκληρωθεί η συντήρηση του να ξεκινήσει για τον επόμενο σταθμό στα ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ περίπου μέχρι τον Απρίλιο του 2016.
Από εκεί θα χρειαστούν 5 μήνες μέχρι τον ΠΕΙΡΑΙΑ (εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά) και ακόμα 5 μήνες μέχρι το ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ περίπου στις αρχές του 2017. Ακολούθως ο Μετροπόντικας θα ολοκληρώσει τη διάνοιξη βγαίνοντας από το Φρέαρ Δηληγιάννη στην περιοχή του Πανεπιστημίου Πειραιά.
Χρονικά το έργο της επέκτασης έχει ξεφύγει από τον αρχικό του χρόνο με τις εκτιμήσεις να μιλούν για λειτουργία το 2019, με καθυστέρηση που θα φτάνει τον 1,5 χρόνο.
Η επέκταση προς Πειραιά είναι το μοναδικό έργο Μετρό της Αθήνας. Ξεκίνησε το 2012 και με την ολοκλήρωση του θα προσθέσει στο Αθηναϊκό δίκτυο 7,5χλμ γραμμής και 6 νέους σταθμούς.
Συντάκτης: Νίκος Καραγιάννης
Πηγή: ypodomes.com