Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2015

SOS για τα μεγάλα έργα που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ.

Καμπανάκι ευρωβουλευτών έπειτα από επιθεώρηση στα εργοτάξια
Ξενάγηση στον σταθμό «Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός» του μετρό Θεσσαλονίκης, ένα έργο που έχει «βαλτώσει» και είναι στον αέρα από πλευράς ευρωπαϊκών κονδυλίων λόγω της λήξης της επιλεξιμότητας των δαπανών.
Τον κώδωνα του κινδύνου για την τύχη μεγάλων συγκοινωνιακών, περιβαλλοντικών και τεχνολογικών έργων, τα οποία χρηματοδοτούνται από την ΕΕ, έκρουσαν την Παρασκευή από την Αθήνα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Συγκεκριμένα, όπως ανέφεραν, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος ορισμένα από τα συνολικά επτά μεγάλα έργα που επιθεώρησαν να οδηγηθούν σε απώλεια της κοινοτικής χρηματοδότησης λόγω της λήξης της επιλεξιμότητας των δαπανών.
Πρόκειται για τα έργα:
* Του μετρό της Θεσσαλονίκης (1 δισ. ευρώ)
* Της αποκατάστασης της λίμνης Κάρλας (42 εκατ. ευρώ)
* Του αυτοκινητόδρομου της Κεντρικής Ελλάδας (E65) - τμήμα Ξυνιάδα - Τρίκαλα (900 εκατ. ευρώ)
* Της ολοκλήρωσης της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Τιθορέα - Λιανοκλάδι - Δομοκός (930 εκατ. ευρώ)
* Του ηλεκτρονικού εισιτηρίου του ΟΑΣΑ (35 εκατ. ευρώ)
* Του Κτηματολογίου (28 εκατ. ευρώ)
* Του εθνικού μητρώου (42 εκατ. ευρώ)
«Απευθύνουμε έκκληση στην ελληνική κυβέρνηση να συμβάλει στην ολοκλήρωση των έργων αυτών που χρηματοδοτούνται με ευρωπαϊκά κονδύλια. Η Ελλάδα θα παρουσιάζει άλλη εικόνα όταν ολοκληρωθούν τα έργα αυτά για τα οποία η χρηματοδότηση ολοκληρώνεται έως το τέλος της χρονιάς» σημείωσε η επικεφαλής της αποστολής, κυρίαΊνγκεμποργκ Γκράσλε.
Όπως είπε, η χώρα θα πρέπει να βρει λύση για τη χρηματοδότηση των εν λόγω έργων.«Είμαστε σε γνώση των συνεπειών της κρίσης και των κεφαλαιακών περιορισμών οι οποίες χτυπούν στον πυρήνα τους τα έργα αυτά. Είδαμε πολλές καθυστερήσεις στα έργα που έχουν σταματήσει, έως και τρία χρόνια, σε κάποιες περιπτώσεις τα οποία είναι ενταγμένα στο πλαίσιο ενός επταετούς προγράμματος στήριξης» τόνισε η επικεφαλής της αποστολής.
Οι ευρωβουλευτές δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο να μεταφερθούν τα έργα στη νέα προγραμματική περίοδο ως «γέφυρες», εάν δεν βρεθεί άλλη λύση κάτι που απαιτεί έγκριση της Κομισιόν.
Παράλληλα πρότειναν αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου για τις απαλλοτριώσεις και τις αρχαιολογικές ανασκαφές, οι καθυστερήσεις στις οποίες ταλανίζουν πολλά έργα.
Αναφερόμενοι στο Κτηματολόγιο, οι ευρωβουλευτές τόνισαν ότι έλαβαν την υπόσχεση από την κυβέρνηση πως θα ολοκληρωθεί ως το 2020.

Πηγή: tovima.gr