Την ώρα που στην Ελλάδα και στις παραμονές των εκλογών έχει ξεσπάσει «πόλεμος» περί των ιδιωτικοποιήσεων των λιμανιών Πειραιά και Θεσσαλονίκης με τις επιστολές της ΟΜΥΛΕ προς τον πολιτικό κόσμο της χώρας, η είδηση που έρχεται μέσα από την Lloyd's List, αποκαλύπτει ότι «εθελοντικά» αν συνεχίσει η ίδια πολεμική, η Τουρκία θα βρεθεί να ελέγχει ένα μεγάλο μέρος του παγκόσμιου εμπορίου και δη του διακινούμενου μέσω των γραμμών Ασίας-Ευρώπης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι δύο μεγάλοι κινεζικών συμφερόντων λιμενικοί διαχειριστές υπέγραψαν συμφωνία με την Τουρκία για την απόκτηση θέσης στο τρίτο μεγαλύτερο container terminal της Τουρκίας έναντι 940 εκατ. δολαρίων.
Η είδηση έχει προκαλέσει ένα πρώτο σοκ σε κύκλους των παραγωγικών τάξεων, που επισημαίνουν ότι τα τουρκικά λιμάνια και το άριστο σιδηροδρομικό δίκτυο της Τουρκίας, μαζί με τν υποθαλάσσια σιδηροδρομική σύνδεση του Βοσπόρου, παρέχουν ένα στρατηγικό πλεονέκτημα στην Τουρκία, οι σιδηροδρομικές εγκαταστάσεις της οποίας εκτείνονται στην εγγύς και Άπω Ανατολή μέσω των δικτύων της Ασίας αλλά και στην Ευρώπη μέσω των δικτύων που διέρχονται από τα ανατολικά Βαλκάνια.
Στο σημείο αυτό υπενθυμίζεται ότι η Κίνα έχει επενδύσει σε σιδηροδρομικές υποδομές των Βαλκανίων υπολογίζοντας μέχρι τώρα την Ελλάδα και τον Πειραιά ως επίκεντρο των δράσεων της από και προς την Ευρώπη μέσω του θαλάσσιου δρόμου του μεταξιού αλλά ωστόσο τώρα διαφαίνεται ότι η εναλλακτική οδός είναι ήδη πραγματικότητα, όταν όπως προαναφέρθηκε, εδώ συνεχίζουν οι αντεγκλήσεις για το αν και κατά πόσο πρέπει να ιδιωτικοποιηθούν τα λιμάνια ή να παραμείνουν υπό τον απόλυτο κρατικό έλεγχο.
Είναι προφανές ότι η Ελλάδα βρίσκεται ενώπιον του ορατού ενδεχόμενου να απολέσει ένα εκ των σημαντικότερων γεωστρατηγικών και οικονομικών όπλων που διαθέτει αυτή τη στιγμή και που βέβαια δεν είναι άλλο από τις λιμενικές της υποδομές σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη.
Είναι απορίας άξιον, εάν την επαύριον των εκλογών, οι διαγωνισμοί που βρίσκονται σε εξέλιξη για τον οποιοδήποτε λόγο παγώσουν, πως θα καλυφτούν τα έσοδα που προβλέπονται από τα Μνημόνια 1, 2 και 3 από τις αποκρατικοποιήσεις, αλλά και ποια θα είναι η τύχη αυτών των λιμανιών όταν στην Τουρκία δίπλα θα ανοίγουν σαμπάνιες εις υγείας των Ελλήνων που παραχώρησαν ένα ακόμα θετικό υπέρ της ανάπτυξης της τουρκικής οικονομίας αλλά και της εδραίωσης της θέσης της στο παγκόσμια εμπορικό και οικονομικό γίγνεσθαι.
Πηγές: zougla.gr - theseanation