Δευτέρα 24 Αυγούστου 2015

Ανησυχία για την ασφάλεια στα τραίνα εντός της Ζώνης Σένγκεν.

Η είδηση για τον ένοπλο που εξουδετερώθηκε στη γαλλική υπερταχεία που ήταν καθ’ οδόν για το Παρίσι πάγωσε τους κατοίκους της κεντρικής Ευρώπης.
Τα μέτρα ασφαλείας στο σταθμό Midi των Βρυξελλών, από όπου αναχωρούν οι αμαξοστοιχίες με προορισμό το Παρίσι, εντείνονται. Οι αστυνομικοί που ελέγχουν με συνοδεία εκπαιδευμένων σκύλων τους επιβάτες στις αποβάθρες έχει πολλαπλασιαστεί.

«Δεν ξέρω αν τα διεθνή τρένα θα εφαρμόσουν το σύστημα του ανιχνευτή μετάλλων όπως τα αεροπλάνα. Ελπίζω το ταξίδι μου να είναι ήσυχο για μένα και τους συνεπιβάτες μου, αλλά τι μπορούμε να κάνουμε; Πρέπει να γίνουν πράγματα που δεν είναι στο χέρι μας», σύμφωνα με έναν Γάλλο επιβάτη, ενώ μια Βρετανίδα μας λέει: «Όταν άκουσα την είδηση, η πρώτη μου αντίδραση ήταν ‘ευτυχώς που δεν ήμουν σε αυτό το τρένο’. Μετά όμως αγχώθηκα, επειδή αυτή τη διαδρομή ακολουθώ πηγαίνοντας στην Αγγλία. Σκέφτομαι όμως πως έχει τόση πολλή ασφάλεια που με κάνει να μη φοβάμαι. Δεν υπάρχει λοιπόν κάτι να με τρομάζει και συνεχίζω το ταξίδι μου».

Ο Βέλγος πρωθυπουργός Σαρλ Μισέλ κάλεσε τη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ολλανδία σε επείγουσες συνεννοήσεις, καθώς στα τρένα που κινούνται στη Ζώνη Σένγκεν οι έλεγχοι είναι σχεδόν ανύπαρκτοι.

Το Βέλγιο, όπως και γενικότερα η περιοχή, είναι σε συναγερμό από τον Ιανουάριο μετά τη φονική επίθεση στη γαλλική εφημερίδα Σαρλί Εμπντό.

Πηγές: ΑΠΕ - sigmalive.com