Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης το μετρό της Θεσσαλονίκης έχει από ετών γίνει... ανέκδοτο: «Σαν το μετρό Θεσσαλονίκης δεν υπάρχει», «Αρχισε η προπώληση εισιτηρίων για το μετρό Θεσσαλονίκης» και πολλά ακόμα δείχνουν πως το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της χώρας έχει πλέον περάσει... στον μύθο. Η πραγματικότητα όμως δεν είναι καθόλου διασκεδαστική. Το υπουργείο Υποδομών βρίσκεται ένα βήμα πριν από τη διάλυση της σύμβασης, καθώς η απόσταση ανάμεσα στο Δημόσιο και τον ανάδοχο παραμένει μεγάλη. Προ ημερών πάντως ο νέος υπουργός Εργασίας Γιώργος Κατρούγκαλος ανακοίνωσε ότι αρνήθηκε να υπογράψει την ομαδική απόλυση 349 εργαζομένων στην κοινοπραξία που το κατασκευάζει. Οι διαβουλεύσεις ανάμεσα στο Δημόσιο, την κοινοπραξία (ΑΕΓΕΚ - Impregilo - Ansaldo TSF - Seli - AnsaldoBreda) και την Αττικό Μετρό, που ξεκίνησαν στα τέλη της άνοιξης, υπό τον γενικό γραμματέα Δημοσίων Εργων Γιώργο Δέδε, έχουν ολοκληρωθεί χωρίς συμφωνία. Τα έργα, που προχωρούσαν τα τελευταία χρόνια με εξαιρετικά αργούς ρυθμούς, έχουν πλέον σταματήσει και ο κίνδυνος να μετατραπεί το ημιτελές έργο σε κουφάρι είναι ορατός. Σύμφωνα με πληροφορίες, η κοινοπραξία επιμένει σε ιδιαίτερα υψηλές οικονομικές απαιτήσεις, υποστηρίζοντας ότι το έργο έχει διαφοροποιηθεί σε πολλές περιπτώσεις σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό, με αποτέλεσμα την επιβάρυνση του εργολάβου. Το Δημόσιο, από την πλευρά του, υποστηρίζει πως η σύμβαση που υπεγράφη το 2006 δεν προβλέπει την αποζημίωση του αναδόχου σε περίπτωση καθυστερήσεων (για αρχαιολογικά, απαλλοτριώσεις κ.λπ.), παρά μόνο την αναθεώρηση των τιμών των εργασιών.
Πηγή: kathimerini.gr