Σε μερική αναστολή είναι τμήμα των έργων στο κρίσιμο σιδηροδρομικό έργο στο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός. Οι εργασίες πραγματοποιούνται με αργούς ρυθμούς λόγω των capital controls όσο και λόγω της στάσης πληρωμών του Δημοσίου δημιουργώντας ρήγμα στην σταδιακή ολοκλήρωση τους μέχρι το 2017.
Το τμήμα Τιθορέα-Δομοκός είναι η τελευταία εργολαβία μετά από 25 συνεχόμενα χρόνια έργων αναβάθμισης της κεντρικής σιδηροδρομικής αρτηρίας της χώρας Αθήνα-Θεσσαλονίκη.
Το τμήμα Δομοκός-Θεσσαλονίκη λειτουργεί με τη χρήση ηλεκτροκίνησης εδώ και χρόνια ενώ στο τμήμα Αθήνα-Τιθορέα είναι σε εξέλιξη μία εργολαβία για την αποκατάσταση των εκτεταμένων φθορών από κλοπές των καλωδίων της ηλεκτροκίνησης. Αυτή η εργολαβία είναι σε τελικό στάδιο και η ολοκλήρωση της, ακόμα και με δεδομένες τις καθυστερήσεις λόγω των χρηματοδοτικών προβλημάτων αναμένεται εντός του 2015.
Τα έργα στο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός έχουν ξεκινήσει από το 1997 και από τότε με αλλεπάληλες εργολαβίες έφτασαν μέχρι τα τέλη του 2014. Σε αυτές συμπεριλαμβάνεται η κατασκευή των 2 μεγάλων τούνελ σε Καλλίδρομο (9χλμ) και Όθρυς (6,4χλμ).
Από τα τέλη του 2014 έχει ξεκινήσει η οριστική εργολαβία-σκούπα όπου ολοκληρώνει τις εργασίες υποδομής ενώ περιλαμβάνει και την εγκατάσταση, λειτουργία ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης.
Τα έργα της περιόδου 1997-2014 έχουν αποτελέσει πολλές φορές πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης, ακόμα και δικαστικής έρευνας για κακοδιαχείρισης κονδυλίων, σπατάλες κλπ.
Τα μεγαλύτερα θέματα έχει προκαλέσει η διάνοιξη της Σήραγγας Όθρυος καθώς υπήρξαν συμπληρωματικές συμβάσεις που προκάλεσαν ερωτήσεις στη Βουλή με τελευταία εκείνης του βουλευτή της ΑΝΕΛ κου Νικολόπουλου.
Σε απάντηση αυτής της ερώτησης η ΕΡΓΟΣΕ με έγγραφο (ημερομηνία 2 Ιουλίου), που διαθέτει το ypodomes.com δίνει όλα τα απαραίτητα στοιχεία που δείχνουν ότι όλα έγιναν βάσει εγκεκριμένων νομοθετικών διαδικασιών.
Να θυμίσουμε πως η Σήραγγα Όθρυος (εργολαβία 470/07) παραδόθηκε από την ανάδοχο εταιρεία στα τέλη του 2014. Στα στοιχεία που έδωσε η ΕΡΓΟΣΕ αναφέρεται πως εκτός από την εμπρόθεσμη παράδοση του έργου υπήρξε και μείωση κόστους κατά 5.535.685,91 ευρώ ήτοι σε ποσοστό 2,64% και τελικό κόστος στα 204.190.318,30 ευρώ με τη Σήραγγα Όθρυος(ΣΣ5) (και μία ακόμα μικρή σήραγγα αναφερόμενη ως Σήραγγα ΣΣ6) να έχει τελικό κόστος 94.422.762,90 ευρώ, με μειωμένο τελικό κόστος κατά 5.022.017,32 ευρώ.
Η παραλαβή του έργου από την ΕΡΓΟΣΕ ολοκληρώθηκε στις 23 Ιουνίου χωρίς να έχει κάποια παρατήρηση σε σχέση με το τεχνικό ή οικονομικό αντικείμενο. Το ίδιο επιημαίνεται και από την εργολαβία-σκούπα που είναι σε εξέλιξη στην περιοχή της Σήραγγας Όθρυος όπου δεν έχει προκύψει κάποια παρατήρηση.
Επί της ουσίας το ζητούμενο πλέον είναι η όσο το δυνατόν γρηγορότερη επιστροφή στα εργοτάξια της εργολαβίας καθώς η ολοκλήρωση των έργων με βάση το σημερινό χρονοδιάγραμμα το 2017 θα επιφέρει την οριστική ολοκλήρωση των έργων στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονικη μειώνοντας τον απαιτούμενο χρόνο σε περίπου 3,5 ώρες. Εξίσου σημαντικάο είναι το γεγογνός πως θα δώσει εντυπωσιακή ώθηση στις εμπορευματικές μεταφορές από το λιμάνι του Πειραιά προς την Κεντρική, Δυτική και Βόρεια Ευρώπη πολλαπλασιάζοντας τις καθημερινές μεταφορές.
Το κόστος της εργολαβίας που τρέχει αυτή τη στιγμή είναι 415εκ.ευρώ και χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2007-2013 ενώ πρόσφατα εγκρίθηκε η ολοκλήρωση της χρηματοδότησης του από το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα CEF (Συνδέοντας την Ευρώπη) κατά ποσοστό 70%.
Πηγή: ypodomes.com