Πέμπτη, 25 Ιουνίου 2015

Οι ποδηλάτες, για την απαγόρευση μεταφοράς δικύκλων, σε δρομολόγια του Προαστιακού.

Πισωγύρισμα …του τρένουΠισωγύρισμα...του τρένου.

 Θλιβερή χαρακτηρίζουν οι χρήστες ποδηλάτου την απόφαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να απαγορεύσει τη μεταφορά ποδηλάτων σε συγκεκριμένα δρομολόγια του Προαστιακού από Λάρισα προς Θεσσαλονίκη. Ενώ αρχικά η τρενο – ποδηλατο – βόλτα, η μεταφορά δηλαδή του ποδηλάτου με το τρένο είχε αναδείξει την επιτυχημένη σύμπραξη του ποδηλάτου με το τρένο ως εναλλακτική και οικολογική μετακίνηση τώρα με τον περιορισμό των δρομολογίων δεν είναι λίγοι αυτοί που μιλούν για πισωγυρίσματα.
 ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΟΣΕ ενώ από την πρώτη στιγμή αγκάλιασαν το εγχείρημα τώρα πλέον εξαιτίας παραπόνων των επιβατών που χρησιμοποιούν το τρένο τους θερινούς μήνες, αποφάσισαν να μην επιτρέπεται η μεταφορά ποδηλάτων στα δρομολόγια προς τα παράλια της Πιερίας των 10:43 και 12:52. Οι επιλογές που απομένουν για τους ποδηλάτες είναι, είτε να χρησιμοποιούν δρομολόγια από τις 9:41 και νωρίτερα, είτε από τις 14:50 και αργότερα. Το αξιοσημείωτο πάντως της υπόθεσης είναι πως απαγορεύεται η μεταφορά του ποδηλάτου κατά τη μετάβαση και όχι κατά την επιστροφή!
 Σχολιάζοντας την απόφαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ η προπονήτρια του Ποδηλατικού Αθλητικού Συλλόγου «Πηνειός» και υπεύθυνη της Ακαδημίας Ποδηλασίας του Δήμου Λαρισαίων Εύη Ευαγγέλου υποστήριξε ότι «το ποδήλατο έχει γίνει τρόπος ζωής ειδικά τα τελευταία χρόνια στην πόλη μας. Ήταν πλεονέκτημα όλα αυτά τα χρόνια να μπορούμε να μεταφέρουμε το ποδήλατό μας με το τρένο, αλλά δυστυχώς η συγκεκριμένη απόφαση να απαγορευτεί από δύο δρομολόγια ειδικά την περίοδο του καλοκαιριού μας θλίβει», αναφέρει και προσθέτει: «Αίτημά μας ήταν και παραμένει να γίνονται δεκτά τα ποδήλατα σε όλες τις αμαξοστοιχίες ενώ επιτακτική είναι η ανάγκη να τοποθετηθούν βάσεις για τη μεταφορά των ποδηλάτων κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα».
 Πέρα πάντως από την εναλλακτική και οικολογική λύση που προσφέρει η μεταφορά του ποδηλάτου προς τα παράλια της Πιερίας αποτελεί αδιαμφισβήτητα έναν οικονομικό τρόπο μεταφοράς αν αναλογιστεί κανείς ότι με λιγότερο από 10 ευρώ μπορεί κάποιος να επισκεφτεί τους Νέους Πόρους.
 Εν κατακλείδι να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τον κανονισμό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη μεταφορά ποδηλάτων στις ηλεκτροκίνητες αμαξοστοιχίες της προαστιακής διαδρομής Θεσσαλονίκης – Λάρισας – Θεσσαλονίκης γίνονται δεκτά για μεταφορά ποδήλατα χωρίς επιπλέον τιμολόγηση μόνο εφόσον το επιτρέπει η χωρητικότητα του οχήματος και δεν εμποδίζονται οι λοιποί επιβάτες. Η μεταφορά του ποδηλάτου γίνεται στους ειδικά διαμορφωμένους χώρους που υπάρχουν εντός των συρμών για άτομα με ειδικές ανάγκες, μόνο όταν δεν γίνεται χρήση των χώρων αυτών από ΑμΕΑ και πάντα υπό την αυστηρή εποπτεία του κατόχου, ο οποίος έχει και την απόλυτη ευθύνη για τη μεταφορά και τοποθέτηση του ποδηλάτου.

Συντάκτης: Ζωή Παρμάκη
Πηγή: eleftheria.gr