Η σουηδική διαχειριστική εταιρία Trafikverket, επέλεξε την δανική κοινοπραξία Systra-Cowi, για να παρέχει τεχνικές συμβουλευτικές υπηρεσίες, για ένα τμήμα του έργου της σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Ostlänken, που σε πρώτη φάση θα ενώσει την Στοκχόλμη, το Γκέτεμποργκ και το Μάλμε.
Η ολοκληρωμένη γραμμή 160 χλμ θα ενώνει την Γιάρνα, κοντά στην Σοντερτάλιε, με την Λινσέπινγκ, περιλαμβάνοντας πάνω από 200 σιδηροδρομικές γέφυρες και σήραγγες συνολικού μήκους 20 χλμ.
Η Trafikverket, αναμένει την έναρξη κατασκευής του έργου, μεταξύ 2017-2021, με την γραμμή να ξεκινά την λειτουργία της το 2028.
Το τελικό κόστος του έργου υπολογίστηκε το 2013 στις 35 δις SKr ( 3.76 δις €), με το τραίνο των 320 χλμ/ώρα να μειώνει το ταξίδι από την Στοκχόλμη στο Λινσέπινγκ από 1 ώρα και 39λ σε 1 ώρα.
Η κοινοπραξία Systra-Cowi, θα αναλάβει το τρίτο τμήμα της γραμμής, η οποία καλύπτει τα 65 χλμ της γραμμής Sillekrog-Stavsjö, συνδεόμενη με τη Νισεπινγκ και ένα νέο σιδηροδρομικό σταθμό στο αεροδρόμιο Σκόβστα.
Η Systra λέει ότι αυτό το τμήμα περνάει από ένα ευαίσθητη περιναλοντική περιοχή με μαλακό έδαφος, το οποίο θα θέσει προκλήσεις, σε ότι αφορά την σταθερότητα της διαμόρφωσης.
Το τρίτο τμήμα του έργου περιλαμβάνει 77 γέφυρες και διάφορες μικρές σηραγγες.
Επιμέλεια: "Σιδηροδρομικά Νέα"
Επιμέλεια: "Σιδηροδρομικά Νέα"