Μια νέα τεχνική εντοπισμού σφαλμάτων σε βιομηχανικές εφαρμογές, βασισμένη σε μεθόδους Τεχνητής Νοημοσύνης, ανέπτυξαν οι επιστήμονες του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής του ΤΕΠΑΚ, Δρ. Κυριάκος Δεληπαράσχος και Δρ. Κωνσταντίνος Μιχαήλ.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η νέα τεχνική μελετήθηκε σε συστήματα μαγνητικής ανάρτησης που εφαρμόζονται στα τραίνα μαγνητικής αιώρησης ‘Μaglev’, ενώ προσφέρει τη δυνατότητα εφαρμογής και σε άλλα συστήματα αυτομάτου ελέγχου.
Η τεχνολογία ‘Μaglev’ βασίζεται στη μαγνητική ανύψωση προκειμένου να επιτρέπει στο τραίνο να κινείται αιωρούμενο, χωρίς καμιά επαφή με ράγες, κάτι που επιτρέπει δραστική μείωση των τριβών και επίτευξη μεγαλύτερων ταχυτήτων σε σχέση με τα συμβατικά τραίνα.
Το ταχύτερο τέτοιο εμπορικό τραίνο είναι το "Shanghai Maglev Train", στην Κίνα, που φθάνει ταχύτητες της τάξης των 430km/h. Ακόμα υψηλότερες ταχύτητες έχουν καταγραφεί σε μη εμπορικές αμαξοστοιχίες.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση «τα αποτελέσματα που προέκυψαν μέσα από την ερευνητική εργασία έδειξαν ότι η νέα τεχνική εντοπισμού σφαλμάτων σε βιομηχανικά συστήματα, βασισμένη σε μεθόδους Τεχνητής Νοημοσύνης προσφέρει μειωμένη πολυπλοκότητα και απαιτεί σημαντικά λιγότερους υπολογιστικούς πόρους σε σχέση με τις τρέχουσες τεχνολογίες».
Η σχετική ερευνητική εργασία δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό IEEE Transactions on Control Systems Technology, ενώ στην ερευνητική εργασία συμμετείχαν επίσης ο Δρ. Σπυρίδωνας Τζαφέστας από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και ο Δρ. Αργύριος Ζολώτας από το University of Lincoln.
Πηγή: ΚΥΠΕ, sigmalive.com