Τρίτη 2 Ιουνίου 2015

Αναβάθμιση με ηλεκτροκίνηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής, Λάρισα - Βόλος, ζήτησαν οι 5 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, από τον κ. Σταθάκη.

 Με κοινό αίτημα την προώθηση τριών σημαντικών έργων για τη Μαγνησία, μετέβησαν το πρωί του περασμένου Σαββάτου στο Ξενία Βόλου οι 5 κυβερνητικοί βουλευτές Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ, προκειμένου να συναντηθούν με τον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού κ. Γιώργο Σταθάκη.
 Η επίσκεψη του κ. Σταθάκη στο Βόλο προκειμένου να συμμετάσχει σε εκδηλώσεις του Π.Θ. και του Συνδέσμου Βιομηχανιών Θεσσαλίας (ετήσια συνέλευση), αποτέλεσε μιας πρώτης τάξης ευκαιρία για τους βουλευτές του νομού να συναντηθούν με τον Υπουργό και να του εκθέσουν τα αιτήματά τους για τρία έργα της αρμοδιότητάς του.
 Το πρώτο θέμα που έθεσαν στον Υπουργό οι βουλευτές ήταν η ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Βόλου - Λάρισας, ένα σημαντικό έργο υποδομής που θα αλλάξει τα δεδομένα ανάπτυξης για το ισχυρότερο δίπολο της Κεντρικής Ελλάδας.
 Η επιδιωκόμενη αναβάθμιση της σύνδεσης με τη Λάρισα (σε επίπεδο προαστιακού σιδηροδρόμου με υψηλές ταχύτητες) θα συμβάλει στην ισχυροποίηση του δίπολου Λάρισα - Βόλος, που η ανάπτυξή του θα οδηγήσει στη δημιουργία του τρίτου μεγάλου αστικού πόλου της χώρας με πολλαπλά οφέλη και για τις δύο πλευρές.
 Οι βουλευτές ζήτησαν από τον Γ. Σταθάκη να χρηματοδοτηθεί από το τεχνικό κομμάτι του ΕΣΠΑ συμπληρωματική μελέτη για την κατάργηση του τμήματος «S» των γραμμών που διασχίζουν την Ν. Ιωνία, το ταχύτερο δυνατόν.
 Το έργο (α’ φάση) «Αναβάθμιση με ηλεκτροκίνηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα - Βόλος», είναι προϋπολογισμού 8.825.250 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Η α’ φάση του έργου θα χρηματοδοτηθεί με ποσό 5.350.500 ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ενώ το υπόλοιπο ποσό θα καλυφθεί από τον τακτικό προϋπολογισμό του ΟΣΕ.
 Η α’ φάση αφορά στην αναβάθμιση της υφιστάμενης γραμμής και των σταθμών και εμπίπτει στην αρμοδιότητα του ΟΣΕ, ενώ η β’ φάση αφορά στην εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και αποτελεί αρμοδιότητα της ΕΡΓΟΣΕ. Το έργο αφορά στη βελτίωση-αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας - Βόλου με ανύψωση της γραμμής σε όλο το μήκος της, ανακαίνιση γραμμών και αλλαγών Σιδηροδρομικών Σταθμών, αντικατάσταση σιδηροτροχιών και εργασίες συντήρησης σε εντοπισμένα τμήματα.
 Επίσης προβλέπεται η αναβάθμιση της λειτουργικότητας σταθμών και στάσεων, η υπερύψωση αποβάθρων, εργασίες αντιπλημμυρικής προστασίας και δημιουργία τριγωνομετρικού δικτύου γραμμής.
 Συνολικά, το έργο «Αναβάθμιση με ηλεκτροκίνηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα - Βόλος» (Α’ και Β’ φάση), είναι προϋπολογισμού 22.105.600 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
 Οι βουλευτές ζήτησαν να προχωρήσει το συντομότερο η διαδικασία με τη μελέτη κατάργησης του «S» στη Νέα Ιωνία προκειμένου να επιτευχθεί ευθείαση του δικτύου ώστε η διαδρομή Βόλος - Λάρισα να καλύπτεται σε 30 λεπτά και στη συνέχεια να υπάρχει σύνδεση με την κύρια σιδηροδρομική γραμμή Αθηνών - Θεσσαλονίκης.
 Το δεύτερο έργο είναι η ολοκλήρωση της Κάρλας, εντός των χρονοδιαγραμμάτων και με τήρηση όλων των όρων και προϋποθέσεων που αναφέρονται στη σύμβαση για τη χρηματοδότηση του έργου από κοινοτικά κονδύλια.
 Το τρίτο θέμα, στην αρμοδιότητα Σταθάκη, είναι το αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου, ένα αεροδρόμιο που δεν προσελκύει αγοραστές καθώς γειτνιάζει με Αεροπορική βάση της Πολεμικής Αεροπορίας (111 ΠΜ).
 Για το αεροδρόμιο που θα παραμείνει υπό τον έλεγχο του Ελληνικού Δημοσίου, εξετάζεται η μακροχρόνια εκχώρηση της χρήσης του σε μικτό φορέα ο οποίος θα αναλάβει και την προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων.
 Πληροφορίες αναφέρουν πως ο Υπουργός δεσμεύτηκε για συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και ενέργειες και ήδη τις προηγούμενες ημέρες, πραγματοποιήθηκαν στην Αθήνα ειδικές συσκέψεις με τον Γεν. Γραμματέα Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ.


Πηγή: taxydromos.gr