Το τραμ της γραμμής 2 της πόλης Ουλμ, του ομοσπονδιακού κρατιδίου της Γερμανίας, είναι το δεύτερο μετρικό τραμ της πόλης που βρίσκεται σε εξέλιξη, το οποίο θα ενώσει το Πάρκο Επιστήμης στα βόρεια με την κατοικημένη περιοχή στα νοτιοδυτικά της πόλης.
Η νέα γραμμή, θα εξυπηρετήσει τις αυξανόμενες μεταφορικές ανάγκες του Ουλμ, το οποίο είναι μία από τις γρηγορότερα αναπτυσσόμενες οικονομίες της περιοχής της Γερμανίας. Το δημοτικό σύμβουλιό της ενέκρινε το έργο τον Μάιο του 2015.
Η νέα γραμμή, θα εξυπηρετήσει τις αυξανόμενες μεταφορικές ανάγκες του Ουλμ, το οποίο είναι μία από τις γρηγορότερα αναπτυσσόμενες οικονομίες της περιοχής της Γερμανίας. Το δημοτικό σύμβουλιό της ενέκρινε το έργο τον Μάιο του 2015.
Η εταιρεία SWU Verkehr, θυγατρική της SWU Stadtwerke Ulm / Neu-Ulm, είναι υπεύθυνη για την σχεδίαση, την κατασκευή και λειτουργία του έργου. Η κατασκευή της νέας γραμμής τραμ θα ξεκινήσει στο δεύτερο μισό του 2015, με την πρώτη φάση να ολοκληρώνεται το 2017 και τη λειτουργία της να αναμένεται το καλοκαίρι του 2018.
Τεχνικές λεπτομέρειες του έργου
Σύμφωνα με το σχεδιασμό, το μήκος της γραμμής θα είναι στα 10,5 χιλιόμετρα περιλαμβάνοντας 20 σταθμούς. Η νέα γραμμή 2, θα μοιράζεται την ήδη υπάρχουσα υποδομή της γραμμής 1, μειώνοντας την αναγκαία κατασκευή στα 9,3 χιλιόμετρα και στους 18 σταθμούς. Επίσης, μέσα από αυτό το έργο, θα προστεθεί η δυνατότητα εξυπηρέτησης 8000 επιβατών τη μέρα, επεκτείνοντας παράλληλα το μεταφορικό σταθμό στο Ουλμ Weststadt, με τη δυνατότητα της στάθμευσης περισσότερων συρμών τραμ. Ακόμα θα κατασκευαστεί μια γέφυρα μήκους 400 μέτρων, η οποία θα χρησιμοποιηθεί ταυτόχρονα από τα τραμ, τα λεωφορεία, τους πεζούς και τους ποδηλάτες.
Οι σταθμοί της νέας γραμμής του τραμ
Η νέα γραμμή θα ξεκινάει από το Πάρκο Επιστήμης ΙΙ συνεχίζοντας διά μέσω της οδού Lise-Meitner, του Hochschule Ουλμ, της οδού Manfred Bοrner, του Δυτικού Πανεπιστημίου, του Kliniken Oberer Eselsberg, του Βοτανικού Κήπου, του Νοτίου Πανεπιστημίου, του Eselsberg Hasenkopf, του σχολείου Multscher, της Κοιλάδας των Δασκάλων, του Karlstraβe / SWU , του θεάτρου, του Hauptbahnhof, του Ehinger Tor, της Εκκλησίας Martin Luther, της Romerplatz, του Saarlandstraβ, του δρόμου Grimmelfinger, του CTCs Konigstraβe και με τελικό σταθμό το Kuhberg Schulzentrum.
Τροχαίο υλικό
Η SWU Verkehr, υπέγραψε συμβόλαιο με την Siemens, αξίας 32 εκ € , παραγγέλνοντας τα πρώτα 12 τραμ Avenio M χαμηλού δαπέδου τον Μάιο του 2015. στη συμφωνία περιλαμβάνεται επίσης η επιλογή της προμήθειας άλλων 6 τραμ. Η πρώτη παραλαβή έχει σχεδιαστεί, στα μέσα του 2017 με την τελική παράδοση να αναμένεται την άνοιξη του 2018. Τα τραμ θα κατασκευαστούν στο εργοστάσιο της Ζίμενς στην Βιέννη ενώ οι κινητήριοι άξονες στο εργοστάσιο του Γκράτζ, όπου θα εγκατασταθούν τεχνολογίες ελέγχου και έλξης μηχανοδήγησης. Τα Avenio M θα έχουν μήκος 31 μέτρων, περιλαμβάνοντας ως 5 βαγόνια, χαμηλό δάπεδο και δυνατότητα φιλοξενία σε 175 επιβατών. Το σώμα του τραμ θα είναι κατασκευασμένο από ελαφρύ αλουμίνιο, εξοπλισμένο με τις τελευταίες τεχνολογίες ελέγχου, μειωμένης κατανάλωσης ενέργειας και λειτουργικών κόστων. Το εσωτερικό του τραμ έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι ταυτόχρονα ασφαλή και ευχάριστο για τους επιβάτες.
Το κόστος του έργου
Το τελικό κόστος του έργου υπολογίζεται στα 192 εκ. €, με τα 11 εκ. € να επενδύονται στην επέκταση του σταθμού Ουλμ Weststadt. Τον Ιούνιο του 2015 η Βάδη- Βιτεμβέργη, αιτήθηκε από το ομοσπονδιακό κράτος της Γερμανίας, 64 εκ. € για την χρηματοδότηση του έργου. Η πόλη του Ουλμ, αναμένεται να συμμετέχει με 53,3 εκ. € .
Επιμέλεια: "Σιδηροδρομικά Νέα"