Και αιφνιδίως στο πλάνο το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Ελέω σεναρίων περί των κυβερνητικών προθέσεων αναφορικά με την ανάπτυξη διμερών σχέσεων με Ρωσία και Κίνα. Με βάση τα σενάρια, και καθώς το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης δεν βρίσκεται σε διαγωνιστική διαδικασία εμφανίζεται να «προσφέρεται» ως επενδυτικός στόχος σε μία πιθανή «δεύτερη συζήτηση» με τη Μόσχα δεδομένου του ενδιαφέροντος επενδυτικών της κύκλων να προχωρήσουν σε τοποθετήσεις σε ελληνικά λιμάνια αλλά και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης αποτελεί το πλέον προωθημένο προς ανατολάς λιμάνι της ΕΕ ενώ βρίσκεται επί του σιδηροδρομικού και οδικού άξονα της Εγνατίας με εξαιρετικές δυνατότητες ανάπτυξης υπό την προϋπόθεση ότι σε αυτό θα συμβούν επενδύσεις με στόχο:
- να αποκλειστούν οριστικά οι αλλαγές στα βυθίσματά του από φερτές ύλες
- αποκατασταθεί πλήρως η σιδηροδρομική του σύνδεση με το διεθνές δίκτυο και
- αναπτυχθούν υποδομές τέτοιες που θα μπορέσουν να το εντάξουν στο διεθνές κομβικής σημασίας δίκτυο λιμένων για μοναδοποιημένα φορτία, και όχι μόνο.
Να σημειωθεί ότι από δεκαετίας και πλέον οι τοπικές παραγωγικές τάξεις είχαν επισημάνει τη σπουδαιότητα του λιμανιού το οποίο εφ όσον αποκατασταθεί η σιδηροδρομική του κάλυψη μπορεί να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην παράκαμψη των στενών του Βοσπόρου μέσω Βουλγαρικών και Ρουμανικών λιμένων στο πλαίσιο της ανάπτυξης των συνδυασμένων μεταφορών που προωθεί η ΕΕ.
Εκ του γεγονότος και μόνο προκύπτει, με βάση πάντα τα σενάρια, ότι το Ρωσικό ενδιαφέρον μπορεί ενδεχομένως να «εκτραπεί» από την Θεσσαλονίκη στην Αλεξανδρούπολη υπό προϋποθέσεις που αγγίζουν το πολιτικό, διπλωματικό και διεθνές οικονομικο-πολιτικό σκηνικό.
Πάντα με βάση τα σενάρια, ανεξαρτήτως του αν η Ελλάδα παραμείνει στην ευρωζώνη ή όχι, το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης αλλά και της Θεσσαλονίκης θα παρουσιάζουν επενδυτικό ενδιαφέρον λόγω της πρόσβασής τους στο Αιγαίο αλλά και των «διαπερατότητας» στο «μαλακό υπογάστριο» της Νότιας-Νοτιοανατολικής Βαλκανικής.
Πηγή: zougla.gr