Οριστική αυλαία έχουμε για το έργο υπογειοποίησης του τμήματος Φάληρο-Πειραιάς της Γραμμής 1 του Μετρό της Αθήνας (πρώην Ηλεκτρικός).
Το έργο έγκαταλείπεται και στη θέση του θα υπάρξει ανακαίνιση των γραμμών σε όλο το μήκος, όπως είχε γίνει πριν από μερικά χρόνια στο υπόλοιπο τμήμα της γραμμής.
Το έργο έγκαταλείπεται και στη θέση του θα υπάρξει ανακαίνιση των γραμμών σε όλο το μήκος, όπως είχε γίνει πριν από μερικά χρόνια στο υπόλοιπο τμήμα της γραμμής.
Το έργο της υπογειοποίησης στο τμήμα Φάληρο-Πειραιάς, έπαιζε πολύ δυνατά τα προηγούμενα χρόνια και μάλιστα το 2011 έφτασε πολύ κοντά στο να δημοπρατηθεί αλλά τελικά σκόνταψε στην κρίση και την γραφειοκρατία του δημοσίου.
Στο ΣΠΕΜ 2014-2025 (το Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων Μεταφορών) περιλαμβάνεται μόνο η ανακαίνιση των γραμμών, δηλαδή το ξήλωμα των παλιών γραμμών και το στρωσιμο νέων γραμμών που θα φέρει καλύτερες ταχύτητες και μείωση του θορύβου. Το κόστος του έργου είναι 12εκ.ευρώ ενώ οι μελέτες θα ολοκληρωθούν από τη ΣΤΑΣΥ και όχι από την Αττικό Μετρό.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα το έργο θα μπορεί να ξεκινήσει το 2017 και να ολοκληρωθεί 12 μήνες μετά.
Ενδιαφέρον θα είχε η άποψη της νέας ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών αλλά και του Δήμου Πειραιά για το έργο που από πολλούς φορείς είχε χαρακτηριστεί ως ένα από τα κορυφαία έργα για τον Πειραιά.
Τι χάνει ο Πειραιάς
Με την απόσυρση του έργου υπογειοποίησης του τμήματος Φάληρο-Πειραιάς, ο μεγάλος χαμένος είναι η ίδια η πόλη. Σήμερα η γραμμή του Μετρό λειτουργεί σαν διαχωριστική γραμμή μεταξύ της Πειραϊκής Χερσονήσου και των όμορων περιοχων του Πειραιά.
Η υπογειοποίηση θα δημιουργούσε επί της ουσίας μία νέα λεωφόρο, συνέχεια της Λ.Ποσειδώνος που θα εξυπηρετούσε την κίνηση προς το κέντρο και το λιμάνι, ενώ στο μέσον της διαδρομής είχε προβλεφθεί και ένας νέος σταθμός περίπου στο ύψος του Κεράνη.
Η νέα λεωφόρος ουσιαστικά θα έπαιζε τον ρόλο της περιφερειακής οδού, παράκαμψης του κέντρου αλλά και της αρτηρίας που θα συνέδεε όλη την περιοχή χωρίς το φυσικό σημερινό εμπόδιο.
Η υπογειοποίηση θα έφερνε αξιοποίηση της περιοχής και ανάδειξης εμπορικά αλλά και σε επίπεδο αναπλάσεων καθώς υπάρχουν πολλοί ανοιχτοί χώροι, κάτι που στον Πειραιά, σπανίζει.
Επί της ουσίας ο Πειραιάς χάνει ένα από τα 3 βασικά έργα σταθερής τροχιάς που θα αναβάθμιζαν και την συνολική εικόνας της πόλης αλλά και του στρατηγικού του σημείου μέσα στην πρωτεύουσα.
Ποιο ήταν το έργο
Το έργο της υπογειοποίησης των γραμμών από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά είχε μήκος περίπου 2,5 χιλιόμετρα. Οι γραμμές θα βυθίζονταν αμέσως μετά την έξοδο του σταθμού του Φαλήρου ενώ στο ύψος του Κεράνη θα δημιουργείτο ένας νέος υπόγειος σταθμός με την ονομασία ΚΑΜΙΝΙΑ.Οι γραμμές θα έβγαινανν στην επιφάνεια λίγο πριν την είσοδο του σταθμού ΠΕΙΡΑΙΑΣ.
Πηγή: ypodomes.com