Την αποφυγή συνθηκών μονοπωλίου στο χώρο της εφοδιαστικής αλυσίδας, μέσω της παραχώρησης του νέου εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο σε ένα μόνο κοινοπρακτικό σχήμα, επισημαίνουν οι εκπρόσωποι των εταιρειών logistics.
Ειδικότερα, οι εκπρόσωποι της εταιρείας logistics Sarmed, θεωρούν ότι θα δημιουργηθούν στρεβλώσεις στο κλάδο των logistics, εάν τελικά υιοθετηθεί η πρόταση του Εμπορικού Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ) να παραχωρηθεί το Θριάσιο εξ ολοκλήρου σε κινεζική εταιρεία.
Πρόκειται, όπως είπαν, για ένα ζήτημα που συνδέεται ευθέως με το μέλλον της εφοδιαστικής αλυσίδας στη χώρα μας, αφού έως σήμερα απουσιάζει εντελώς, ένα οργανωμένο σύγχρονο εμπορευματικό κέντρο στην Αττική και την Ελλάδα γενικότερα.
Μιλώντας σε εκδήλωση της εταιρείας, ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της Γιάννης Σαραντίτης, ανέφερε ότι η Sarmed συμμετείχε στη πρώτη φάση της εκδήλωσης μη δεσμευτικού ενδιαφέροντος της ΓΑΙΟΣΕ για το Θριάσιο, στην οποία κατέθεσαν προτάσεις σημαντικές εταιρείες του χώρου όπως: Cosco, Grivalia (πρώην Eurobank Properties), Goldair, MedLog, FoodLink, RedePlan και Sarmed.
Ο κ. Σαραντίτης τάχθηκε υπέρ της κατάτμησης της έκτασης του Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο, αποκαλύπτοντας ωστόσο ότι δεν έχει έρθει σε επαφή με τις υπόλοιπες εταιρείες για συνασπισμό σε ένα σχήμα.
Υπενθυμίζεται, ότι η «φιλοξενία» πολλών χρηστών στο χώρο του εμπορευματικού σταθμού στο Θριάσιο Πεδίο, αποτελούσε και την πρόταση της ΓΑΙΟΣΕ, βάσει της οποίας είχε προκηρυχθεί ο τελευταίος διαγωνισμός.
Πάντως, αρκετοί υποστηρίζουν ότι στον ίδιο χώρο θα μπορούσαν να στεγαστούν και μονάδες συναρμολόγησης - τυποποίησης, κάτι που θα ενίσχυε το ενδιαφέρον των ξένων πολυεθνικών για τη μεταφορά των εγκαταστάσεών τους στην Ελλάδα, αυξάνοντας τις θέσεις απασχόλησης.
Ηδη, τέτοιες μονάδες λειτουργούν σήμερα στη Σλοβακία, την Ουγγαρία και σε άλλες χώρες της Ανατολικής Ευρώπης.
Σύμφωνα με τους εκπροσώπους της Sarmed οι προοπτικές για σημαντική ανάπτυξη στον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας υφίστανται, καθώς οι επιχειρήσεις του κλάδου δεν έχουν αξιοποιήσει πλήρως τη δυναμική που δημιουργείται λόγω της γεωγραφικής θέσης της χώρας. Ηδη, η συμβολή του κλάδου στην Ελλάδα υπολογίζεται στο 10,85% του ΑΕΠ.
Η Sarmed σχεδιάζει να προχωρήσει σε διεθνή επέκταση μέσω κοινοπραξιών με τοπικούς εταίρους σε επιλεγμένες αγορές στη ΝΑ Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή, αλλά και στην εγχώρια αγορά με ανάπτυξη του δικτύου και του στόλου των οχημάτων της στα τοπικά κέντρα διανομής (hubs).
Ήδη η εταιρεία συνεργάζεται με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για συνδυασμένες μεταφορές και παραδόσεις μέσω του σιδηροδρομικού δικτύου και του κέντρου διανομής στο Τρίγωνο Θεσσαλονίκης.
Πηγή: tanea.gr