Παρασκευή 27 Μαρτίου 2015

Και άλλα προβλήματα, στην επέκταση του Τραμ στον Πειραιά.

  Δεν μπορεί τελικά να αφήσει τα προβλήματα πίσω του το έρργο επέκτασης του Τραμ από το Νέο Φάληρο στον Πειραιά. Μετά τις πρώτες μεγάλες καθυστερήσεις ήδη κόστισαν 1 χρόνο στην ολοκλήρωση του έργου, έχουμε νέες μεγάλες καθυστερήσεις στην εξέλιξη των έργων.
  Να θυμίσουμε πως το αρχικό χρονοδιάγραμμα μιλούσε για ολοκλήρωση του έργου τον Φεβρουάριο του 2015, ενώ σε δεύτερο χρόνο τα έργα παρατάθηκαν για ένα έτος αργότερα, στα τέλη του 2015, αρχές του 2016.
  Ωστόσο, λιγότερο από 9 μήνες πριν την ολοκλήρωση των έργων το σενάριο αυτό δεν φαίνεται πολύ πιθανό. Το στρώσιμο γραμμών δεν έχει αρχίσει πουθενά στην πόλη του Πειραιά, ενώ ακόμα χειρότερα, υπάρχουν τμήματα που ακόμα δεν έχουν "αγγιχθεί".
  Στο τμήμα της Βασιλέως Κωνσταντίνου που καταλήγει στο τέρμα δεν έχει γίνει ακόμα καμία εργασία ενώ σε πρόσφατη επιστολή του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά, γίνεται λόγος για εκμηδένιση της επισκεψιμότητας στα καταστήματα λόγω των εργοταξίων που δεν ολοκληρώνουν τα έργα.
  Τα διάσπαρτα εργοτάξια που υπάρχουν δεν φαίνεται μέχρι σήμερα να "πείθουν" καθώς η εικόνα που βλέπει κάποιος παρατηρώντας τα, είναι σχεδόν η ίδια με πέρυσι. Το ερώτημα είναι πλέον πιο είναι το ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα για τα έργα και κυρίως τώρα που εισερχόμαστε στην νέα τουριστική περίοδο τι θα γίνει με τα έργα μέσα στην πόλη και το μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο που παρουσιάζεται κάθε χρονιά.


ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΝΕΩΝ ΣΥΡΜΩΝ


Ούτε εκεί τα πράγματα είναι καλύτερα καθώς σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com o διαγωνισμός δεν μπορεί να ολοκληρωθεί λόγω δικαστικών εμπλοκών με τις εταιρείες που συμμετέχουν να έχουν στραφεί η μία εναντίον της άλλης.
  SCODA, STADLER, SOLARIS, PESA, CAF, CNR συμμετέχουν στο διαγωνισμό. To κόστος κατασκευής έχει υπολογιστεί σε 60,2εκ.ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ). Η προμήθεια των συρμών θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί σε 940 ημερολογιακές ημέρες (31,5 μήνες). Εδώ κρύβεται ακόμα ένα σημαντικό μελλοντικό πρόβλημα καθώς μέρος της προμήθειας των συρμών θα καλύψει τις ανάγκες που θα προκύψουν από την επέκταση του Τραμ στον Πειραιά καθώς ακόμα και σε 2 μήνες από τώρα υπογραφόταν η σύμβαση τα Τραμ θα έφταναν τμηματικά από το 2017 μέχρι το 2018.
  Ουσιαστικά ακόμα και αν οι συνθήκες καλυτερεύσουν και η επέκταση ολοκληρωθεί μέσα στο 2016, θα υπήρχε ένα μεγάλο χρονικό κενό, δημιουργώντας μία "τρύπα" στην ομαλή εκτέλεση των δρομολογίων.
  Την ίδια ώρα όπως μαθαίνει το ypodomes.com ο ανάδοχος (η εταιρεία ΘΕΜΕΛΗ) έχει ήδη ξεκινήσει τις διεκδικήσεις αποζημιώσεων λόγω της καθυστέρησης.

Πηγή: ypodomes.com
Επιμέλεια: "Σιδηροδρομικά Νέα"