Ο 33 χρονος πιστεύεται, ότι είναι ο νεότερος οδηγός που πιστοποιείτε από το 1968, δηλαδή μετά από 47 χρόνια, ακολουθώντας τα βήματα του πατέρα του, Don Clarke, ο οποίος ξεκίνησε να οδηγεί της ατμήλατες την δεκαετία του 60, αλλά σήμερα έχει συνταξιοδοτηθεί.
Ο Jim Clarke από το Haywards Heath του δυτικού Sussex, είπε ότι παρακολουθούσε, άκουγε και μάθαινε από τον πατέρα του, ο οποίος ξόδεψε 49 χρόνια δουλεύοντας στον σιδηρόδρομο. Επίσης επισήμανε ότι πρέπει πρώτα να γίνεις θερμαστής, να δουλέψεις για καιρό, να υποβάλλεις το αίτημά σου για μηχανοδηγός, να περάσεις την εκπαίδευση και τελικά να περάσεις τις εξετάσεις εφόσον πήγαν όλα καλά.
Ο ατμήλατος συρμός Belmond British Pullman, περιλαμβάνει βαγόνια που χρονολογούνται από 1925, ελκόμενη από μια ατμήλατη μηχανή Clan Line.
Τι γίνεται στην Ελλάδα;
Το πρόβλημα της έλλειψης ανταλλακτικών, μαζί με τη έλλειψη τεχνικού προσωπικού για ατμήλατες μηχανές, είχε επισημανθεί στο σιδηροδρομικό περιοδικό μας "Ενημέρωση" το 2003, σε σχετικό αφιέρωμα για την Λβ 964. Τότε που οι μηχανοδηγοί με του τεχνίτες την κρατούσαν ακόμα "ζωντανή", πραγματοποιώντας αξέχαστα ταξίδια, όπως στις περιοχές του Νέστου και του Πηλίου. Στο περιοδικό γράφαμε:
Το σημαντικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι ατμήλατες, είναι αυτό των ανταλλακτικών. Όπως μας είπε ο κ. Νίκος Φουτζόπουλος, ορισμένα από τα ανταλλακτικά, τα κάνουν οι ίδιοι τους σε τόρνους στα μηχανουργία, γιατί δεν υπάρχουν αλλού. Όταν σκέφτονται ότι στο μέλλον μπορεί να σταματήσει αυτή η προσπάθεια, τους πιάνει μελαγχολία. Είναι πράγματι θλιβερό αν συμβεί κάτι τέτοιο. Πρέπει η πολιτεία, η διοίκηση του ΟΣΕ και οι φίλοι που αγαπούν τον σιδηρόδρομο να συσπειρωθούν και να βοηθήσουν ώστε να μην χαθεί αυτή η ιστορική μας κληρονομιά.
Σε πολλά κράτη υπάρχουν ατμήλατες μηχανές που λειτουργούν και χρηματοδοτούνται είτε στο σύνολο τους, είτε συμμετέχοντας στο κόστος συντήρησης τους. Τώρα είναι η στιγμή να γίνει μια προσπάθεια οι μηχανές αυτές μαζί μετά βαγόνια που υπάρχουν να ενταχθούν σε κάποιο πρόγραμμα ανακατασκευής και συντήρησης. Τώρα που ακόμα υπάρχουν τεχνίτες στον τομέα αυτό και ακόμα να δοθούν ισχυρά κίνητρά σε νέους μηχανοδηγούς και τεχνίτες να ειδικευτούν στην τεχνολογία της ατμήλατης. Δεν πρέπει να χαθεί αυτή η ευκαιρία και αυτός ο θησαυρός!
Επιμέλεια: Γιαννακίδης Βασίλης
Διαχειριστής "Σιδηροδρομικών Νέων"
Πηγές:
- bbc.com
- Περιοδικό "Ενημέρωση"-Έκδοση 2003 του πρώην "Συλλόγου Προβολής και Ενημέρωσης των Σιδηροδρομικών Μακεδονίας-Θράκης"
- Κανάλι "Σιδηροδρομικών Νέων" στο Youtube