Σε κινητήριο μοχλό της κερδοφορίας του κλάδου διαχείρισης λιμένων του ομίλου της Cosco εξελίχθηκε και το 2014 το λιμάνι του Πειραιά, όπου η κινεζική εταιρεία λειτουργεί τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, μέσω της θυγατρικής της ΣΕΠ Α.Ε. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά).
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε χθες η Cosco στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ, τα κέρδη της ΣΕΠ από τη δραστηριότητα στον Πειραιά αυξήθηκαν κατά 25,7% σε 26,5 εκατ. ευρώ, έναντι 21,1 εκατ. ευρώ το 2013. Αντίστοιχα, τα έσοδα ενισχύθηκαν κατά 14,8% και ανήλθαν σε 163,7 εκατ. ευρώ, έναντι 142,5 εκατ. ευρώ κατά το προηγούμενο έτος. Σύμφωνα με την Cosco, η ενίσχυση της κερδοφορίας του κλάδου της διαχείρισης λιμένων (κατέγραψε αύξηση κερδών κατά 18,3% σε 202,7 εκατ. ευρώ) οφείλεται τόσο στις επιδόσεις της ΣΕΠ στον Πειραιά, όσο και των κινεζικών λιμανιών του Γκουανγκζού και του Σιαμέν.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε χθες η Cosco στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ, τα κέρδη της ΣΕΠ από τη δραστηριότητα στον Πειραιά αυξήθηκαν κατά 25,7% σε 26,5 εκατ. ευρώ, έναντι 21,1 εκατ. ευρώ το 2013. Αντίστοιχα, τα έσοδα ενισχύθηκαν κατά 14,8% και ανήλθαν σε 163,7 εκατ. ευρώ, έναντι 142,5 εκατ. ευρώ κατά το προηγούμενο έτος. Σύμφωνα με την Cosco, η ενίσχυση της κερδοφορίας του κλάδου της διαχείρισης λιμένων (κατέγραψε αύξηση κερδών κατά 18,3% σε 202,7 εκατ. ευρώ) οφείλεται τόσο στις επιδόσεις της ΣΕΠ στον Πειραιά, όσο και των κινεζικών λιμανιών του Γκουανγκζού και του Σιαμέν.
Η σημαντική αυτή επίδοση αποδίδεται τόσο στην αύξηση των εμπορευματοκιβωτίων που διακινήθηκαν από το λιμάνι του Πειραιά, όσο και στη βελτίωση της παραγωγικότητας, μέσω της επένδυσης σε σύγχρονο μηχανολογικό εξοπλισμό. Συγκεκριμένα, κατά το 2014, η ΣΕΠ διακίνησε 2,986 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 2,51 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων το 2013, αύξηση της τάξεως του 18,5%. Μάλιστα, πλέον μέσω του λιμανιού του Πειραιά διακινείται σχεδόν το 1/3 των εμπορευματοκιβωτίων που διαχειρίζεται η Cosco στα λιμάνια του εξωτερικού (εκτός της Κίνας). Συνολικά, το 2014 ο κινεζικός όμιλος διακίνησε 9,4 εκατ. εμπορευματοκιβώτια εκτός της αγοράς της Κίνας, εκ των οποίων σχεδόν 3 εκατ. μέσω του ελληνικού λιμανιού.
Ειδικά για το λιμάνι του Πειραιά, που αναδεικνύεται στην αποδοτικότερη επένδυση της Cosco εκτός των κινεζικών συνόρων, ο κινεζικός όμιλος ανέφερε ότι η δραστηριότητα συνεχίζει να αναπτύσσεται. Ιδίως για το 2014, επισημαίνεται ότι καταβλήθηκαν προσπάθειες για τη διεύρυνση του μεριδίου αγοράς του λιμανιού, οι οποίες καρποφόρησαν, δεδομένου ότι εκτός από την αύξηση των οικονομικών μεγεθών, βελτιώθηκε περαιτέρω και το μείγμα των πελατών. Παράλληλα, η ΣΕΠ προχώρησε στο λανσάρισμα, σε συνεργασία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της υπηρεσίας σιδηροδρομικής διασύνδεσης, η οποία θα διευρύνει ακόμα περισσότερο τις μεταφορικές δυνατότητες του λιμανιού.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στην οριστικοποίηση της συμφωνίας με τον ΟΛΠ για την τροποποίηση της αρχικής σύμβασης παραχώρησης, η οποία κυρώθηκε και από το ελληνικό Κοινοβούλιο στις 20 Δεκεμβρίου του 2014. Βάσει αυτής, η ΣΕΠ θα αναβαθμίσει περαιτέρω την προβλήτα ΙΙ και θα επεκτείνει την προβλήτα ΙΙΙ προς τα δυτικά, σε μια συνολική επένδυση 230 εκατ. ευρώ. Από αυτήν θα προκύψει αύξηση της ετήσιας δυναμικότητας κατά 2,5 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, σε συνολικά 6,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Εξ αυτών, τα επιπλέον 1,9 εκατ. εμπορευματοκιβώτια θα προκύψουν από τη νέα δυτική προβλήτα ΙΙΙ.
Πηγή: kathimerini.gr