Θετικός ο οικονομικός απολογισμός του 2014 για τον Όμιλο ΟΑΣΑ
Τα έξοδα είχαν οριακή αύξηση 0,9εκ.ευρώ. Τα στοιχεία αυτά εκλαμβάνονται ως ιδιαίτερα θετικά δεδομένης και της μείωσης της κρατικής επιδότησης του Ομίλου κατά € 58 εκατ. Ευρώ.
ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΗ Η ΝΕΑ ΤΙΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Η εξειδικευμένη εξίσωση των μέσων και η φιλοσοφία «μία πόλη, ένα δίκτυο» αποδείχθηκε ιδιαίτερα πετυχημένη. Παρά τις μειώσεις στις τιμές, τα έσοδα του Ομίλου από μηνιαίες πωλήσεις εισιτηρίων και καρτών, το τετράμηνο Σεπτ.-Δεκ. 2014, παρουσίασαν μείωση μόλις 128.559 ευρώ σε συνολικές πωλήσεις 81 εκατ. ευρώ, δηλαδή -0,16% (Σεπτ.-Δεκ. 2014 έναντι Σεπτ.-Δεκ. 2013). Αυτό οφείλεται εν μέρει στην αύξηση της χρήσης των Μέσων καθώς για πρώτη φορά μετά από 5 έτη συνεχούς πτώσης, το 2014 σημειώθηκε αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 1,4% φθάνοντας τις 651,1 εκατ. επιβιβάσεις.
ΦΟΙΤΗΤΕΣ-ΝΕΟΙ ΟΙ ΚΕΡΔΙΣΜΕΝΟΙ
Το σλόγκαν «με 0,50 ευρώ κινούμαι σε όλη την πόλη» είχε απήχηση στο κοινό που απευθύνθηκε. Επίσης η μεγάλη μείωση των τιμής της κάρτας από 45 ευρώ σε 30 ευρώ ανά μήνα, έφερε την εντυπωσιακή αύξηση τους. Χαρακτηριστικό είναι το στοιχείο ότι οι χρήστες των καρτών απεριορίστων διαδρομών αυξήθηκαν κατά 20,8% (Σεπ.-Δεκ. 2014 έναντι Σεπ.-Δεκ. 2013). Οι κάρτες συνεισφέρουν πλέον το 40,7% των εσόδων από κόμιστρα, σε σχέση με 29,8% που ήταν το 2013, οπότε ο Όμιλος διεύρυνε την πίστη της επιβατικής του βάσης (passenger loyalty). Συνολικά η τάση στα δεδομένα για τις πωλήσεις της μηνιαίας κάρτας (έχοντας αφαιρέσει τις εποχικές διακυμάνσεις) είναι αυξητική.
ΠΤΩΤΙΚΟΣ Ο ΓΕΝΑΡΗΣ
Σημαντική είναι η μείωση που καταγράφηκε τον Ιανουάριο παρατηρείται μείωση των εσόδων από πωλήσεις, της τάξης του -9,44% (για την ΟΣΥ -14,78% και για την ΣΤΑΣΥ -6,83%). Ωστόσο ο Ιανουάριος δεν μπορεί να αξιολογηθεί ως ενδεικτικός μήνας καθώς μια σειρά από δείκτες ενδέχεται να επηρέασαν τη χρήση των Μέσων (ενδεικτικά: πτώση κατανάλωσης εν μέσω προεκλογικής περιόδου, εξαιρετικά χαμηλή τιμή βενζίνης). Αξίζει να σημειωθεί ότι τους προεκλογικούς μήνες των τελευταίων εκλογικών αναμετρήσεων παρατηρείται σημαντική μείωση εσόδων από τις πωλήσεις. Τον Μάιο του 2012 είχε σημειωθεί πτώση των εσόδων -15,01% και τον Ιούνιο 2012 η πτώση ήταν -14,32%.
ΝΕΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΦΕΤΟΣ
Για το 2015, ο Όμιλος σχεδιάζει νέα στοχευμένα προϊόντα ώστε να καλυφθούν ακόμα πιο αποτελεσματικά οι ανάγκες του επιβατικού κοινού. Με δεδομένο ότι έχει ξεκινήσει η υλοποίηση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου που ολοκληρώνεται έως το τέλος του 2016 αντικαθιστώντας πλήρως τα χάρτινα εισιτήρια και τις κάρτες απεριόριστων διαδρομών, ο Όμιλος θα είναι πλέον σε θέση να διαμορφώσει νέα προϊόντα, ανάλογα με τη χρήση των Μέσων και τις εξειδικευμένες ανάγκες κάθε επιβάτη.
ypodomes.com