Το 2015 βρίσκει το σιδηρόδρομο για πρώτα φορά μετά από πολλά χρόνια χωρίς να δημοπρατεί κάποιο έργο με τεράστιο προϋπολογισμό.
Αυτό συμβαίνει γιατί από τη μία εξαντλούνται τα έργα εκσυγχρονισμού του Σιδηροδρομικού ΠΑΘΕΠ και γιατί στο νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 δεν περιλαμβάνονται επεκτάσεις του σιδηρόδρομου σε νέες περιοχές που θα έφερνε το τρένο π.χ σε Δυτική Ελλάδα και Ήπειρο.
Η μεγάλη επιτυχία της ΕΡΓΟΣΕ τα τελευταία 2 χρόνια είναι πως επί διοίκησης Κώστα Σπηλιόπουλου (που πλέον παραιτήθηκε για να πολιτευθεί στην Αχαϊα) μπήκε μία μεγάλη τάξη στα εκτελούμενα έργα.
Η κατάσταση τα προηγούμενα 10 χρόνια ήταν πολύ κακή με εργολαβίες να μένουν στη μέση, έργα να μην προχωρούν και γενικά είχε δημιουργηθεί η εικόνα ενός "πάρτυ" δίχως τέλος. Αυτά τα 2 χρόνια ο πρώην Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος κατάφερε να δημοπρατήσει και να συμβασιοποιήσει όλα τα έργα στο τμήμα Αθήνα-Θεσσαλονίκη με αποτέλεσμα σήμερα να μην υπάρχει άλλο προς εκτέλεση έργο παρά μόνο η ολοκλήρωση των παρόντων εργολαβιών μέχρι το 2017 που θα δούμε για πρώτη φορά το ηλεκτροκίνητο τρένο να ξεκινά από Αθήνα και να φτάνει Θεσσαλονίκη σε λιγότερο από 3 ώρες και 30 λεπτά.
Μεγάλη όμως ήταν και η επιτυχία να ολοκληρώσει και τις δημοπρατήσεις-συμβάσεις στη Βόρεια Πελοπόννησο. Πλέον σε όλο το τμήμα από την Κόρινθο μέχρι τον Ψαθόπυργο τα έργα εκτελούνται με καλούς ρυθμούς και όλα δείχνουν πως και εδώ μέχρι τα τέλη του 2016 όλα θα έχουν ολοκληρωθεί.
ΝΕΕΣ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΕΙΣ
Μπορεί παραπάνω να είπαμε πως η ΕΡΓΟΣΕ δεν έχει πολύ μεγάλες δημοπρατήσεις αλλά αυτό δε σημαίνει πως δεν έχει νέες που συνολικά φτάνουν στα 600εκ.ευρώ και είναι διασκορπισμένα σε όλη την επικράτεια. Το μεγαλύτερο από αυτά τα έργα πρόκειται να δημοπρατηθεί (μετά το καλοκαίρι) με κόστος 200εκ.ευρώ είναι η Α` φάση της αναβάθμισης-σηματοδότησης-ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο με παράκαμψη της πόλης της Αλεξανδρούπολης.
Στην περιοχή της Βόρειας Πελοποννήσου θα έχουμε και άλλες δημοπρατήσεις, σύντομα θα τρέξει με κόστος 170εκ.ευρώ το έργο αναβάθμισης του τμήματος Ψαθόπυργος-Ρίο, ενώ μικρότερου κόστους είναι έργα που περιλαμβάνουν: την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη μέχρι το Μάρτιο (35εκ.ευρώ), την σηματοδότηση, ηλεκτροκίνηση και τηλεδιοίκησης στο τμήμα Ροδοδάφνη-Ρίο στο τέλος του έτους (75εκ.ευρώ). Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα μέχρι το τέλος του 2017 το τμήμα Ρίο-Αθήνα να λειτουργεί πλήρως με ηλεκτροκίνηση.
Στην Αθήνα έχουμε ήδη σε δημοπράτηση το έργο ολοκλήρωσης της αναβάθμισης και ηλεκτροκίνησης του τμήματος Πειραιάς-Αθήνα με κόστος 22,7εκ.ευρώ. Αναμένεται να ολοκληρθωθεί μέσα στο 2016.
Στη Θεσσαλία θα έχουμε την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης-σηματοδότησης στα τμήματα Λάρισα-Βόλος (41εκ.ευρώ) και Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα (51εκ.ευρώ). Οι δημοπρατήσεις θα βγουν μετά το καλοκαίρι.
Τέλος μέχρι το Μάρτιο θα έχουμε τη δημοπράτηση για το έργο για την ολοκλήρωση των έργων υποδομής στο τμήμα Πολύκαστρο-Ειδομένη (και κατασκευή Σ.Σ Πολυκάστρου, Σ.στάση Μικρού Δάσους και ανακαίνιση Σ.Σ Ειδομένης).
Επί της ουσίας η ¨προίκα" που αφήνει η διοίκηση του κου Σπηλιόπουλου είναι σημαντική και ο διάδοχος του καλείται να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία των 2 τελευταίων έτων που έφεραν τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο μία ανάσα πριν την ολοκλήρωση του εκσυγχρονισμού του.
ypodomes.com