Το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης, η βασική γραμμή, νεκρώνει.
Ο ανάδοχος που έχει ζητήσει τη διάλυση της σύμβασης με την Αττικό Μετρό ΑE, ετοιμάζεται να προχωρήσει σε ομαδικές απολύσεις, συνολικά 349 ατόμων, 100 από τους οποίους εργάζονται στα σκάματα της αρχαιολογικής έρευνας, ενώ οι υπόλοιποι δουλεύουν στο κατασκευαστικό.
Ο ανάδοχος που έχει ζητήσει τη διάλυση της σύμβασης με την Αττικό Μετρό ΑE, ετοιμάζεται να προχωρήσει σε ομαδικές απολύσεις, συνολικά 349 ατόμων, 100 από τους οποίους εργάζονται στα σκάματα της αρχαιολογικής έρευνας, ενώ οι υπόλοιποι δουλεύουν στο κατασκευαστικό.
Μέσα σε μία δύσκολη περίοδο, 349 άτομα βγαίνουν στην ανεργία, όταν όλοι ομολογούν ότι ο ανάδοχος, που επιμένει στη διάλυση της σύμβασης δε θέλει στη πραγματικότητα να αποχωρήσει από το έργο. Γιατί, άλλο είναι το αίτημα για διάλυση και, άλλο η διάλυση της σύμβασης.
Ας δούμε όμως ποια είναι τα τελευταία γεγονότα, τόσο στο μέτωπο αντιπαράθεσης Αττικό Μετρό Α.Ε. και αναδόχου κοινοπραξίας, όσο και στο μέτωπο των εργαζομένων.
Όπως πληροφορήθηκε η Voria.gr, εχθές το απόγευμα ο ανάδοχος κατέθεσε ένσταση κατά της απόφασης της Αττικό Μετρό Α.Ε., η οποία δεν έχει εγκρίνει το αίτημά του για διάλυση της σύμβασης. Τώρα, ο κύριος του έργου, δηλαδή η Αττικό Μετρό Α.Ε., έχει ένα δίμηνο περιθώριο για να απαντήσει στην ένσταση.
Στο μεταξύ ο εργολάβος έχει καλέσει τους εργαζόμενους σε ενημέρωση και διαβουλεύσεις προκειμένου να προχωρήσει σε ομαδικές απολύσεις. Ήδη αυτές οι διαβουλεύσεις με τους εργαζόμενους στα αρχαιολογικά έχουν ολοκληρωθεί και αφού ελεγχθεί το σχετικό πρακτικό, η ΑΙASA, δηλαδή ο ανάδοχος, θα το στείλει στο υπουργείο Εργασίας για να μπορέσει να προχωρήσει σε ομαδικές απολύσεις. Μετά τη διαδικασία αυτή θα απολυθούν 100 εργαζόμενοι στα αρχαιολογικά, κυρίως επιστημονικό προσωπικό, ενω μόνο 17 άτομα θα παραμείνουν σαν φύλακες στα εργοτάξια.
Οι εργαζόμενοι στα κατασκευαστικά, συμμετείχαν ήδη σε δύο συναντήσεις με τον εργολάβο(στη περίπτωσή τους εργοδότης είναι όχι η κοινοπραξία αλλά η ΑΕΓΕΚ) ενώ αύριο, 15/1 πρόκειται να γίνει η τρίτη διαπραγμάτευση.
Επιδίωξη των εργαζομένων, όλων των εργαζομένων στα εργοτάξια του μετρό, είναι, να αποτραπούν οι απολύσεις από τη στιγμή που η Αττικό Μετρό Α.Ε., αφού απέρριψε το αίτημα της διάλυσης της σύμβασης, ζήτησε από τον ανάδοχο να συνεχίσει τις εργασίες κατασκευής του έργου.
Μάλιστα, όπως πληροφορείται η Voria.gr, η Αττικό Μετρό Α.Ε. απορρίπτει το επιχείρημα του εργολάβου, ότι διατρέχει το ρίσκο να μην αποζημιωθεί για τις εργασίες που τυχόν εκτελέσει μετά το πέρας της οριακής προθεσμίας ( υπενθυμίζεται οτι το διαιτητικό δικαστήριο δικαίωσε τον ανάδοχο στο αίτημα του για αποχώρηση από το έργο λόγω παρέλευσης της οριακής προθεσμίας). Η εταιρεία, υποστηρίζει ότι ο ανάδοχος είναι υποχρεωμένος να συνεχίσει να εκτελεί εργασίες και πως για τις εργασίες αυτές, θα αποζημιωθεί.
Αυτό φυσικά που συμβαίνει είναι, ότι οι εργαζόμενοι έχουν βρεθεί στη μέση της διένεξης μεταξύ Αττικό Μετρό ΑΕ και αναδόχου και κινδυνεύουν μέσα στις επόμενες ημέρες να βρεθούν χωρίς δουλειά όταν απ' την άλλη πλευρά υπάρχει η εκτίμηση, ότι τελικώς κανενός επιδίωξη δεν είναι η διάλυση της σύμβασης για τη βασική γραμμή.
Και ενώ λοιπόν τόσες δεκάδες εργαζομένων πρόκειται να βγούνε στην ανεργία, κουβέντα δεν ακούγεται τις τελευταίες ημέρες για το Μετρό. Όλοι ασχολούνται με τις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου και ούτε αναφορά σε εισαγγελικές παρεμβάσεις.
της Άννης Καρολίδου
voria