Τον «Τερματικό Σταθμό» του Κωνσταντίνου Τζαμιώτη ανεβάζει ο Ορέστης Τάτσης στο θέατρο 104, στο Γκάζι. Το έργο που κέρδισε το Γ΄ Κρατικό βραβείο θεατρικού έργου το 2004, εκτυλίσσεται μέσα σε ένα βαγόνι τρένου, με τέσσερις επιβάτες. Οι επιβάτες εκμυστηρεύονται πράγματα από τη ζωή τους, αναφέρονται σε αποφάσεις και λάθη που τους έχουν στιγματίσει, απολογούνται για τις διαδρομές που έχουν κάνει, για τις συναντήσεις που δεν έγιναν ή που έγιναν χωρίς να μείνει τίποτε.
Παρακάτω ακολουθεί συνέντευξη του σκηνοθέτη της παράστασης, για το έργο και τα ζητήματα που θίγει.
-Ορέστη, τι ήταν αυτό που σου άρεσε στο έργο του Κωνσταντίνου Τζαμιώτη;
Το έργο το διάβασα μέσα σε ένα πρωινό, με μία ανάσα. Όταν έφτασα στην τελευταία σελίδα, ήξερα πως θέλω να το δω στη σκηνή. Ανήκει στο είδος θεάτρου που με ενδιαφέρει να κάνω. Η αρχική μου αίσθηση επιβεβαιώθηκε στις πρόβες. Σταδιακά ξεδιπλώθηκαν σκέψεις πολύ βαθύτερες από τις πρώτες. Είναι ένα κείμενο που μας αποκαλύπτεται συνεχώς. Ο Τζαμιώτης ξέρει να κρατά τις αποστάσεις από τους ήρωες, τους αφήνει να αναπνεύσουν και έτσι καταφέρνει να δημιουργήσει στέρεα και ολοκληρωμένα πρόσωπα χωρίς όμως να παραθέτει λεπτομέρειες. Μένει μακριά από νευρώσεις και εμμονές με αποτέλεσμα να αναδεικνύει την ιδιαιτερότητα και το βάθος του “φυσιολογικού”.
-Ποια είναι τα θέματα που θίγει το έργο;
-Πώς είναι αυτοί οι τέσσερις επιβάτες του τρένου;
Οι επιβάτες στο τρένο του έργου είναι τέσσερις άνθρωποι που θα μπορούσες να συναντήσεις σε μια οποιαδήποτε μετακίνηση με τον προαστιακό, άνθρωποι φαινομενικά διαφορετικοί τους οποίους ωστόσο ενώνει μία κοινή διαδρομή. Θα το επαναλάβω. Ο συγγραφέας, παρουσιάζοντας απλούς καθημερινούς ήρωες, βάζει την έννοια του “φυσιολογικού” σε εισαγωγικά.
-Τι ρόλο παίζει ο τερματικός σταθμός; Υπάρχει εκεί για να βάλει τέλος στη ζωή μας; Για να μας βοηθήσει να μην επαναλάβουμε τα λάθη που έχουμε κάνει στο παρελθόν;
Υπάρχει εκεί για να ξεκινήσει κάτι καινούριο.
-Το θέμα είναι το ταξίδι;
-Πώς προσέγγισες εσύ το κείμενο;
Για μένα το θέατρο είναι μια συλλογική διαδικασία. Για την παράσταση δουλέψαμε εκτός από τους τέσσερις εξαιρετικούς ηθοποιούς μου κι άλλοι δέκα άνθρωποι. Η δουλειά η δική μου ήταν να βοηθήσω τους ηθοποιούς μου να διεισδύσουν στο κείμενο και αυτό να μετατραπεί από λέξεις στο χαρτί σε σωματοποιημένο λόγο. Δουλέψαμε με σεβασμό και προσπαθήσουμε να μη περιορίσουμε το κείμενο αλλά να φωτίσουμε όλες του τις δυνατότητες.
-Υπάρχει διέξοδο στο αδιέξοδο που αντιμετωπίζουν οι επιβάτες;
Πηγή: gr.euronews.com