Είναι φανερό ότι ο ΣΥΡΙΖΑ, σύμφωνα με δηλώσεις στελεχών του, προτίθεται να ακυρώσει τις αποκρατικοποιήσεις ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ, βάζοντας στο κάδρο το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων.
Οπότε, ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ παραμένουν υπό δημόσιο έλεγχο. Με αυτό το δεδομένο εξάγονται τα ακόλουθα ερωτήματα;
-«Ως ενιαία επιχείρηση ο ΟΣΕ» και «θα σταματήσουμε τον κατατεμαχισμό», ο κ. Λαζαφάνης εννοεί ότι θα απορροφηθούν οι ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ στον ΟΣΕ;
Είναι αλήθεια ότι, υπέρ της ενοποίησης των σιδηροδρομικών υπηρεσιών (υποδομή + εκμετάλλευση) τάσσονται αρκετοί, όχι μόνο στον ελληνικό σιδηρόδρομο, αλλά και πανευρωπαϊκά. Ωστόσο, κάτι τέτοιο θα το επιτρέψει η ΕΕ;
-Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ κινδυνεύει με «λουκέτο», εάν παραμείνει στο δημόσιο; Θα καταφέρει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ να κλείσει το φάκελο των παράνομων κρατικών ενισχύσεων;
Από την άλλη πλευρά, αρκετοί υποστηρίζουν ότι ουδέποτε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ κινδύνεψε με λουκέτο και ότι αυτό ήταν «επικοινωνιακό τρικ της μνημονιακής κυβέρνησης», κάτι το οποίο μένει να αποδειχτεί.
-ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ, παραμένοντας στο δημόσιο, δεν σημαίνει ότι έλυσαν τα προβλήματά τους. Το αντίθετο. Θα γίνουν προσλήψεις; Οι εταιρείες θα αυξήσουν τα έσοδά τους; Θα πάρουν ανταλλακτικά; Θα βελτιώσουν τις υπηρεσίες τους;
«Την αγορά δεν την ενδιαφέρει, εάν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι δημόσια. Την ενδιαφέρει, εάν διακινεί, με αξιοπιστία, εμπορεύματα - επιβάτες. Οι ανταγωνιστές καιροφυλακτούν», σημειώνουν στελέχη των εμπορευματικών μεταφορών.
metaforespress