Να μπει άμεσα σε τροχιά υλοποίησης η προαστιακή σύνδεση
Θεσσαλονίκης -Γιαννιτσών - Έδεσσας με προέκταση στην Αριδαία, είναι το καθολικό
αίτημα των πολιτών της Περιφεριακής Ενότητας Πέλλας όπως αυτό αναδείχθηκε από
τις πολλαπλές δράσεις της «ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ Ν.
ΠΕΛΛΑΣ» την τελευταία δεκαετία.
Το αποτέλεσμα της
επερχόμενης η των επερχόμενων εκλογικών αναμετρήσεων θα δείξει αν θα προκύψει
μια Κυβέρνηση που επί τέλους θα δρομολογήσει εδώ και τώρα τις διαδικασίες
εκείνες που θα κάνουν πραγματικότητα την σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης
-Γιαννιτσών-Έδεσσας ,με τα αυτονόητα τεράστια ανταποδοτικά οφέλη για το νομό
Πέλλας,τις περιφέρειες Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας αλά και για τη χώρα
συνολικά. Μια Κυβέρνηση που θα αλλάξει την μέχρι τώρα ακολουθούμενη μεσαιωνική
πολιτική στον τομέα των μεταφορών και την απαξίωση του δημόσιου και κοινωνικού
χαρακτήρα του σιδηροδρομικού δικτύου. Πού θα πιστεύει πως η πραγματική ανάπτυξη
δεν βρίσκεται στις "επενδύσεις των αγορών" και το ξεπούλημα της
δημόσιας περιουσίας και των κοινωνικών αγαθών στους ιδιώτες, αλλά σε
ριζοσπαστικές αλλαγές των υποδομών του Κράτους και των μεταφορών, με γνώμονα
πάντα τον σεβασμό στο περιβάλλον και την ποιότητα της ζωής των πολιτών.
Η απάντηση του
υπουργού ΥΠΕΚΑ Γιάννη Μανιάτη στη σχετική ερώτηση με αρ.πρωτ. 3707/16-10-2014
που υπέβαλε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Δέσποινα Χαραλαμπίδου στη Βουλή, παρά το
θετικό στοιχείο της ένταξης της προαστιακής σύνδεσης Θεσσαλονίκης -Έδεσσας στο
νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Θεσσαλονίκης, δεν περιέχει κάποιο δεσμευτικό και
συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ενώ τουλάχιστον ατυχής μπορεί να θεωρηθεί η αναφορά
του υπουργού στη συνάντηση που έγινε( το Φεβρουάριο του 2014 στη θεσσαλονίκη)
ανάμεσα σε στελέχη του ΟΡΘΕ (ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ) και μέλη της
«ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ Ν. ΠΕΛΛΑΣ» τα οποία
αποκαλούνται από τον υπουργό "Φίλοι του Σιδηρόδρομου της περιοχής της
Έδεσσας" .
Η αντίστοιχη απάντηση του
υφυπουργού Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων, Μιχάλη Παπαδόπουλου που κάνει λόγο
για έλλειψη ωρίμανσης και εκτίμησης του κόστους φαίνεται να αγνοεί την ύπαρξη
της "ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ" που ολοκληρώθηκε το Μάϊο του 2008
από την εταιρία WS ATKINS INTERNATIONAL LTD για λογαριασμό του Ο.Σ.Ε. Ωστόσο
και σ΄αυτήν την απάντηση, , μπορεί να εκτιμηθεί θετικά, κατ΄αρχή, η πρόθεση του
Ο.Σ.Ε. για την Α΄φάση των αναπτυξιακών μελετών αυτού του έργου, στα πλαίσια του
Ευρωπαϊκού Προγράμματος της Διευκόλυνσης «Συνδέοντας την Ευρώπη»/ Connecting
Europe Facility (ΔΣΕ/CEF) για το 2016.
«ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ Ν. ΠΕΛΛΑΣ»
edessa-sos.blogspot.gr