Τρίτη, 27 Ιανουαρίου 2015

3 νέα σιδηροδρομικά έργα περιμένουν το νέο "αφεντικό" της ΕΡΓΟΣΕ

Οι μεγάλες τεχνικές εταιρείες θα είναι σε θέση μάχης καθώς έχουν να δουν δημοπράτηση έργου με εννιαψήφιο νούμερο εδώ και 1 χρόνο. Πρώτη προτεραιότητα είναι η ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής σύνδεσης με την πόλη και το λιμάνι της Πάτρας, που θα ολοκληρώσει και τυπικά τον Σιδηροδρομικό ΠΑΘΕΠ.
Τo επόμενο διάστημα και αφού συμπληρωθεί η νέα διοίκηση σε Υπουργείο και ΕΡΓΟΣΕ περιμένουμε να δημοπρατηθεί το έργο αναβάθμισης του τμήματος Ψαθόπυργος-Μποζαϊτικα, κόστους 170εκ.ευρώ και μήκους 11χλμ. Με αυτό το έργο ο εκσυγχρονισμένος σιδηρόδρομος «μπαίνει» οριστικά στην πόλη της Πάτρας και σε απόσταση αναπνοής από το κέντρο και το λιμάνι. Η χρηματοδότηση του έργου θα είναι από το Νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 και το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Υποδομές-Περιβάλλον.

Το δεύτερο έργο που περιμένουμε να δημοπρατηθεί είναι η διαλυμένη εργολαβία στο τμήμα Πολύκαστρο-Ειδομένη με κόστος 20εκ.ευρώ που αφορά τις όποιες εργασίες έχουν μείνει από την προηγούμενη εργολαβία, σταθμούς και στάσεις.

Το τρίτο και επίσης μεγάλο έργο είναι η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Πειραιάς-Αθήνα, που είναι επίσης «κληρονομιά» παλαιότερης διαλυμένης εργολαβίας. Η δημοπράτηση του έργου είναι προγραμματισμένη για τις 10 Φεβρουαρίου αλλά δείχνει απίθανο να μην πάρει παράταση λόγω της αλλαγής του πολιτικού σκηνικού. Το κόστος από το αρχικό ποσό έχει ψαλιδιστεί και πλέον έχει φτάσει τα 35εκ.ευρώ. Πρόκειται για αποπεράτωση των έργων που είχαν ξεκινήσει από τον ΟΣΕ την προηγούμενη δεκαετία και έληξαν άδοξα το 2011.

Στόχος είναι να τρέξουν οι δημοπρατήσεις άμεσα και να έχουμε αναδόχους μέχρι το Καλοκαίρι του 2015. Οι ολοκληρώσεις των νέων έργων αναμένονται το 2017 με μόνη επιφύλαξη την καθυστέρηση πιθανές ενστάσεις ή προσφυγές των διαγωνιζομένων.

ypodomes.com