Ανοιχτό το ενδεχόμενο να κληθεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να επιστρέψει στο Δημόσιο κρατικές ενισχύσεις ύψους 800 εκατ. ευρώ και ως εκ τούτου να οδηγηθεί σε «λουκέτο», στην περίπτωση που δεν ιδιωτικοποιηθεί, αφήνει το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).
Παράλληλα, το Ταμείο υπερασπίζεται το μοντέλο παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων, σημειώνοντας ότι οι χρεώσεις των επιβατών θα βρίσκονται στα ίδια επίπεδα με τα ανταγωνιστικά αεροδρόμια της Μεσογείου.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με έγγραφο του Ταμείου που διαβίβασε στη Βουλή ο υπουργός Οικονομικών κ. Γκίκας Χαρδούβελης, η αποκρατικοποίηση «στοχεύει στη διασφάλιση της βιωσιμότητας της εταιρείας (σ.σ. ΤΡΑΙΝΟΣΕ) σε μία πλήρως ανοιχτή και ανταγωνιστική ευρωπαϊκή σιδηροδρομική αγορά».
«Η αποκρατικοποίηση είναι άμεσα συνδεδεμένη με τον ανοιχτό φάκελο της ΕΕ περί παράνομων κρατικών ενισχύσεων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ» σημειώνει στο έγγραφο ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ κ. Πασχάλης Μπουχώρης.
Όπως αναφέρει, η επιτυχής αποκρατικοποίηση αποτελεί βασική προϋπόθεση για:
- Τη διαγραφή του χρέους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ, ύψους 800 εκατ. ευρώ
- Τη μη επιβολή στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ εντολής ανάκτησης της παράνομης κρατικής ενίσχυσης
- Το κλείσιμο του φακέλου της ΕΕ περί παράνομων κρατικών ενισχύσεων της εταιρείας.
Στόχος της αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) είναι, σύμφωνα με το Ταμείο, ο εκσυγχρονισμός των σιδηροδρόμων, η ανάδειξη της ανταγωνιστικότητας των συνδυασμένων μεταφορών στην Ελλάδα και μεσοπρόθεσμα η δημιουργία θέσεων εργασίας στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Αχιλλέας Χεκίμογλου
ΤΟ ΒΗΜΑ