Η κρίση ανέδειξε τα προβλήματα χρηματοδότησης των έργων παραχώρησης, ανέφερε στο πλαίσιο του Συνεδρίου Capital+Vision ο Γενικός Γραμματέας δημοσίων έργων του υπουργείου Υποδομών, Στράτος Σιμόπουλος.
"Σήμερα σχεδιάζουμε και υλοποιούμε σύγχρονα δίκτυα μεταφορών και υποδομών, με στόχο να καταστήσουμε την Ελλάδα κόμβο συνδυασμένων μεταφορών, αναπτύσσοντας παράλληλα και νέους κλάδους της ελληνικής οικονομίας.
Σε αυτόν το σχεδιασμό, η χώρα αναδεικνύεται πύλη εισόδου προς το βορρά και την Ευρώπη, προβάλλοντας ως ένα δυναμικό διαμετακομιστικό κέντρο για τις μεταφορές και τα logistics.
Αυτό γίνεται τόσο με τα οδικά έργα όσο και με το δίκτυο σιδηροδρόμων αλλά και με την παραχώρηση λιμανιών και αεροδρομίων στη βάση του πετυχημένου παραδείγματος της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά" ανέφερε ο κ. Σιμόπουλος.
Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της κοινοπραξίας Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Δημήτρης Γκατσώνης σημείωσε ότι η επανεκίννηση των οδικών αξόνων υπήρξε μια δύσκολη άσκηση.
Αναφέρθηκε στα πετυχημένα stories που προκύπτουν από τα μεγάλα έργα παραχώρησης που υλοποιήθηκαν τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα. "Το κράτος δεν αναγνωρίζει εύκολα τα επιχειρηματικά ρίσκα, τα οποία είναι πολλά και πρέπει να αντιμετωπιστούν από τις εταιρείες όπως για παράδειγμα τα θέματα της ζήτησης. Μεταξύ των ζητούμενων από τους επενδυτές περιλαμβάνονται το χαμηλό country risk, η νομική σταθερότητα, η ξεκάθαρη τιμολόγηση. Η σχεδιαστική ωριμότητα και η ικανότητα χρηματοδότησης καθορίζουν το μέλλον των project. Τα έργα χωρίς την υποστήριξη ενός λειτουργικού κράτους δεν μπορούν να προχωρήσουν, πρέπει το κράτος να καταλάβει ότι υπάρχει ρίσκο στην επιτυχή ολοκλήρωση ενός έργου" ανέφερε.
Τέλος ο Γενικός διευθυντής της Ένωσης Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας Στεφανόπουλος σημείωσε ότι οι εταιρείες κινητής επενδύουν 350 με 500 εκατ ετησίως για νέα δίκτυα, όταν το νομοθετικό πλαίσιο παραμένει συγκεχυμένο.
"Οι έμμεσοι φόροι και χρεώσεις δεν επιτρέπουν στους πολίτες να δουν τα οφέλη από τις μειώσεις τιμών", σημείωσε.
Δ. Δελεβέγκος
Πηγή:www.capital.gr