Βαγόνι μόνο για γυναίκες, σε συρμό μετρό του Ρίο Ντε Τζανέιρο.
Ολοένα και πιο δημοφιλής, σε παγκόσμιο επίπεδο, αποδεικνύεται η ιδέα διαμόρφωσης ειδικών χώρων μόνο για γυναίκες στα μέσα μαζικής μεταφοράς, η οποία εφαρμόζεται από τα μέσα της περασμένης δεκαετίας σε αρκετές μεγαλουπόλεις του πλανήτη, όπως το Ρίο Ντε Τζανέιρο, η πόλη του Μεξικού και το Κάιρο.
Όπως κατέδειξε έρευνα που διενεργήθηκε από το Ίδρυμα Thompson Reuters, σε δείγμα περίπου 6.300 γυναικών στις 15 μεγαλύτερες πρωτεύουσες του πλανήτη και τη Νέα Υόρκη, ποσοστό που αγγίζει το 70%, θεωρεί ότι θα αισθανόταν πιο ασφαλές σε χώρους διαμορφωμένους μόνο για άτομα του ίδιο φύλου, σε τρένα και λεωφορεία.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η Μανίλα, πρωτεύουσα των Φιλιππίνων, όπου υπέρ του συγκεκριμένου μέτρου τάσσεται το 94%, ενώ το χαμηλότερο ποσοστό συναντάται στη Νέα Υόρκη, όπου θετική γνώμη εξέφρασε μόλις το 35% των γυναικών που συμμετείχαν στην έρευνα.
Τα μέσα μεταφοράς μόνο για γυναίκες αποσκοπούν στη μείωση των σεξουαλικών επιθέσεων και άρχισαν να εφαρμόζονται στις αρχές της περασμένης δεκαετίας, με το Τόκιο, μεγαλύτερη πρωτεύουσα του πλανήτη, να είναι η πρώτη που τα υιοθετεί, το 2000.
Ωστόσο, γρήγορα εξαπλώθηκε και σε άλλες μεγαλουπόλεις ανά τον κόσμο, ενώ βρίσκεται υπό συζήτηση και για πρωτεύουσες της Ευρώπης, όπως το Λονδίνο, με την Βρετανίδα υπουργό Μεταφορών να επισημαίνει πρόσφατα ότι πρόκειται για μέτρο το οποίο δεν αποκλείεται να τεθεί υπό διαβούλευση.
Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι η μεγαλύτερη απήχηση συναντάται σε μεγαλουπόλεις και πρωτεύουσες της Ασίας και της Νοτίου Αμερικής, συγκριτικά με περιπτώσεις όπως το Λονδίνο και η Νέα Υόρκη, όπου οι γυναίκες, σε μεγάλο ποσοστό, δηλώνουν ικανοποιημένες από την αύξηση της αστυνόμευσης και των μέτρων ασφαλείας σε συρμούς τρένων και λεωφορεία.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ