Ξεκινά από τον Νοέμβριο το στρώσιμο των γραμμών
Πίσω αφήνει τα προβλήματα όπως όλα δείχνουν, το έργο επέκτασης του Τραμ από το Νέο Φάληρο στον Πειραιά. Μετά τις μεγάλες καθυστερήσεις που θα κοστίσουν 1 χρόνο στην ολοκλήρωση του έργου, τώρα όλα δείχνουν πως οι κατασκευαστικοί ρυθμοί θα είναι σταθεροί.
Το στοίχημα είναι μεγάλο καθώς ο Πειραιάς είναι μία «στενή» πόλη, και τα έργα πραγματοποιούνται παράλληλα με τη λειτουργία της πόλης. Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που τέθηκαν σε εφαρμογή τον περασμένο Φεβρουάριο (και Μάρτιο) τελικά λειτούργησαν προς όφελος του έργου αλλά και της καθημερινής μετακίνησης μέσα στο ιστορικό και εμπορικό κέντρο της πόλης.
Σύμφωνα με πληροφορίες της Αττικό Μετρό στο ypodomes.com, αυτή τη στιγμή υπάρχουν διάσπαρτα εργοτάξια σε όλο το μήκος της επέκτασης με αρχικό σκοπό την διερεύνηση του εδάφους με τομές για τον εντοπισμό των δικτύων ΟΚΩ. Τα εργοτάξια έχουν αναπτυχθεί περισσότερο στην περιοχή του ΣΕΦ, στην Μικράς Ασίας και την Γρ.Λαμπράκη.
Τώρα αναμένεται η μετατόπιση των δικτύων και η έναρξη της κύριας κατασκευαστικής περιόδου με την τοποθέτηση της επιδομής, που είναι το προκατασκευασμένο κομμάτι από μπετόν και σιδηροτροχιά. Αυτό θα γίνει αφού ο ανάδοχος καταθέσει το σχετικό χρονοδιάγραμμα, αλλά στόχος είναι η επιδομή να ξεκινήσει να τοποθετείται από τον Νοέμβριο.
Εντός των προσεχών ημερών θα ξεκινήσουν τα έργα μετατόπισης στη Β.Γεωργίου, στην Εθνικής Αντιστάσεως και στην Ομηρίδου Σκυλίτση όπου εκεί θα πρέπει να αντιμετωπιστεί η στενότητα του δρόμου που σε κάποια σημεία έχει μόλις 2 λωρίδες. Σε όποια σημεία κρίθηκε απαραίτητο έγινε ελαφρά τροποποίηση της μελέτης χάραξης. Μέχρι σήμερα η πρόοδος του έργου είναι στο 15%.
Το ευτύχημα στο έργο είναι πως υπάρχει γνώση για τα σημεία που θα βρεθούν αρχαιολογικά ευρήματα και εκεί θα γίνει, ένας έξυπνος κατασκευαστικά ελιγμός προκειμένου να μην συναντηθεί το Τραμ με τα αρχαία. Με βεβαιότητα τα σημεία με αρχαιολογικά ευρήματα είναι στη Β.Γεωργίου και στην σύνδεση των οδών Ο.Σκυλίτση και Η.Πολυτεχνείου.
Όπως μαθαίνει το ypodomes.com ο ανάδοχος (η εταιρεία ΘΕΜΕΛΗ) έχει καταθέσει αίτημα για παράταση του χρονοδιαγράμματος του έργου στις αρχές του 2016 ενώ υπάρχουν και διεκδικήσεις του αναδόχου λόγω της καθυστέρησης. Κάπου εκεί πιθανολογείται και η ολοκλήρωση των εργασιών καθώς η αρχική πρόβλεψη για ολοκλήρωση τον Φεβρουάριο του 2015 (σύμφωνα με την σύμβαση κατασκευής) είναι ανέφικτη μιας και τα έργα ξεκίνησαν με ένα έτος καθυστέρηση.
Η ολοκλήρωση των έργων μαζί με την εγκατάσταση των εναέριων καλωδίων της ηλεκτροκίνησης προβλέπεται για τις αρχές του 2016 και μετά το απαραίτητο διάστημα, δοκιμαστικής λειτουργίας 2-3 μηνών θα δοθεί στην κυκλοφορία, πιθανότατα στο πρώτο εξάμηνο του 2016. Μαζί με τα έργα επέκτασης γίνονται εκτεταμένες αναπλάσεις σε πεζοδρόμια ενώ μέσα στη σύμβαση ως ανταποδοτικό όφελος στο Δήμο Πειραιά, θα τοποθετηθεί σύστημα υπόγειων κάδων απορριμμάτων.
Στην επέκταση του Τραμ κάποια τμήματα του τροχιόδρομου θα έχουν αποκλειστική λωρίδα για το Τραμ και κάποια άλλα θα έχουν κοινή χρήση λωρίδας με τα οχήματα. Το κρίσιμο σημείο είναι η απόδοση κατά προτεραιότητα αυτών των τμημάτων όταν έχουν ολοκληρωθεί. Ένα τέτοιο κρίσιμο σημείο είναι η Μικράς Ασίας και ένα δεύτερο η Ομηρίδου Σκυλίτση.
Με τη λειτουργία του Τραμ κάποιες λεωφορειακές γραμμές θα καταργηθούν ενώ θα επηρεαστεί και η κίνηση των τρόλεϊ. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com οι γραμμές τρόλεϊ θα φύγουν από τις οδούς Βασιλέως Γεωργίου και Εθνικής Αντιστάσεως και θα πάνε αντίστοιχα σε Μπουμπουλίνας και Κόνωνος.
ΤΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ
Μετά το Καραϊσκάκη το Τραμ θα συνεχίζει στη Μικράς Ασίας (δεξιά λωρίδα) θα κάνει αναστροφή προς τηΓρ.Λαμπράκη και θα καταλαμβάνει την αριστερή λωρίδα (όπως βλέπουμε προς Πασαλιμάνι), θα στρίβει στηΒασιλέως Γεωργίου (στην αριστερή λωρίδα όπως βλέπουμε προς το λιμάνι). Εκεί θα συνδέεται με το μελλοντικό σταθμό Μετρό ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ της γραμμής 3 και λεωφορειακές γραμμές, δημιουργώντας ένα μεγάλο συγκοινωνιακό κόμβο.
Θα συνεχίζει και θα τερματίζει στην Ακτή Ποσειδώνος, σε διπλή γραμμή, εκεί που σήμερα είναι το πεζοδρόμιο, έξω από το λιμένα για τα νησιά του Αργοσαρωνικού σε απόσταση 100 μέτρων από το σταθμό Μετρό ΠΕΙΡΑΙΑΣ. Στην επιστροφή θα στρίβει στην Εθνικής Αντιστάσεως κρατώντας τη δεξιά λωρίδα και στην Πλατεία Ιπποδαμείας θα στρίβει στην Ο.Σκυλίτση κρατώντας τη δεξιά λωρίδα ενώ θα ενώνεται με το σημερινό τέρμα στο ΣΕΦ χάρη σε μία γέφυρα που βρίσκεται υπό κατασκευή.
Στα 5,4 χιλιόμετρα θα δημιουργηθούν 12 νέες στάσεις που αναμένεται να εξυπηρετούν καθημερινά 35.000 νέους επιβάτες και αυξάνοντας κατά 50% το μεταφορικό έργο του δικτύου Τραμ. O αρχικός προϋπολογισμός του έργου φτάνει τα 95εκ.ευρώ ενώ σε ξεχωριστό διαγωνισμό της Αττικό Μετρό προβλέπεται και η προμήθεια 25 βαγονιών που θα καλύψουν τόσο την επέκταση προς Πειραιά, όσο και την επέκταση προς Πατήσια μέσω της Πανεπιστημίου.
ypodomes.com