-Κλείνει ο φάκελος της ηλεκτροκίνησης που «τρέχει» από το 1997 με διαρκή προβλήματα.
-Η Κομισιόν έχει απορρίψει τη δημοπράτηση των υπολειπόμενων εργασιών της σύμβασης 994/2005, την οποία είχε καταγγείλει ο ΟΣΕ το 2011.
Εντός του προσεχούς διαστήματος θα προχωρήσει η ΕΡΓΟΣΕ στη δημοπράτηση της εγκατάστασης δικτύου ηλεκτροκίνησης από τον Πειραιά ως τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Αθηνών, καθώς και ορισμένων μικρών έργων αποκατάστασης στον κεντρικό σταθμό της πρωτεύουσας. Τα τεύχη δημοπράτησης του συγκεκριμένου έργου βρίσκονται στην Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Μεταφορών και αμέσως μόλις δοθεί το «πράσινο φως» θα προχωρήσει η δημοπράτηση του έργου.
Η συγκεκριμένη εργολαβία προϋπολογίζεται στα 20 εκατ. ευρώ και υπόσχεται να κλείσει οριστικά και αμετάκλητα τον φάκελο της ηλεκτροκίνησης που «τρέχει» από το 1997 με διαρκή προβλήματα, έχοντας καλύψει τρία ολόκληρα κοινοτικά προγράμματα (Β' ΚΠΣ, Γ' ΚΠΣ και ΕΣΠΑ). Η ΕΡΓΟΣΕ επιχειρεί να επισπεύσει το σχέδιο, ιδίως στο τμήμα μεταξύ του Σιδηροδρομικού Σταθμού της Αθήνας και των Τριών Γεφυρών, που είναι κρίσιμο για την λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου.
Επισημαίνεται ότι η Κομισιόν έχει απορρίψει τη δημοπράτηση των υπολειπόμενων εργασιών της σύμβασης 994/2005, την οποία είχε καταγγείλει ο ΟΣΕ το 2011. Ο προτεινόμενος προϋπολογισμός έφτανε τα 80 εκατ. ευρώ, ωστόσο οι Βρυξέλλες έστειλαν πίσω το σχέδιο και δέχθηκαν τελικά ύστερα από πολύ κόπο να εγκρίνουν τα απολύτως απαραίτητα. Στην παρούσα φάση είναι άγνωστο το τι θα απογίνει με τα υπολειπόμενα τμήματα του έργου που έχουν μείνει στον αέρα από το 2011.
Σύμφωνα με έγγραφο της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής Μεταφορών προβλέπεται η ολοκλήρωση και λειτουργία της Ανακαίνισης του Προαστιακού Σιδηροδρόµου στο τµήµα Πειραιάς - Τρεις Γέφυρες στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ ως τις 31.12.2015, «σύµφωνα και µε την υποβληθείσα προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Αίτηση Επιβεβαίωσης Συνδροµής Μεγάλου Εργου, σε διαφορετική περίπτωση θα υπάρξει επιστροφή της κοινοτικής συνδροµής».
Παράλληλα, βρίσκεται σε εξέλιξη η εργολαβία ανάταξης της ηλεκτροκίνησης στον άξονα Αχαρνές - Τιθορέα, την οποία είχε κερδίσει έπειτα από διαγωνισμό της ΕΡΓΟΣΕ η Τέρνα Ενεργειακή. Το έργο, προϋπολογισμού 21,8 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει την ανάταξη και εν λειτουργία παράδοση των Συστημάτων Ηλεκτροκίνησης και Τηλεδιοίκησης εντός 16 μηνών, ενώ περιλαμβάνει και option για την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Σταθμός Λαρίσης - Τρεις Γέφυρες, που μπορεί να ενεργοποιηθεί με συμπληρωματική σύμβαση και έτσι να «κλείσει» η εκκρεμότητα της Ηλεκτροκίνησης στο σύνολο του βασικού σιδηροδρομικού άξονα της Ελλάδας.