Πέμπτη 28 Αυγούστου 2014

Η μείωση επιβατών φθηναίνει τα εισιτήρια

ΑΠΟ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 1η ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΝΕΑ ΤΙΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΤΙΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ



Από την ερχόμενη Δευτέρα 1η Σεπτεμβρίου αρχίζει να ισχύει η νέα τιμολογιακή πολιτική στις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής, που προβλέπει κατά βάση μειωμένα κόμιστρα για την πλειονότητα των επιβατών, που ταξιδεύουν τόσο με κάρτες απεριόριστων διαδρομών όσο και απλό εισιτήριο σε όλα τα μέσα μεταφοράς.

Υπάρχει όμως και... γεύση αύξησης, αφού θα αποτελεί πλέον παρελθόν η φθηνή κάρτα μηνιαίας διάρκειας των 20 ευρώ, που ίσχυε όμως μόνο για λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ και στη θέση της θα υπάρχει η κάρτα ίδιας διάρκειας των 30 ευρώ, για όλα τα μέσα, μαζί με το Μετρό.

Αναλυτικά η νέα τιμολογιακή πολιτική στα συγκοινωνιακά μέσα των «Συγκοινωνιών Αθηνών» (λεωφορεία, τρόλεϊ, Μετρό, Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο, Τραμ), που τίθεται σε εφαρμογή, έχει ως εξής:

* Νέα ενιαία μηνιαία κάρτα απεριόριστων διαδρομών, αξίας 30 ευρώ (μειωμένη 15 ευρώ), με την οποία οι επιβάτες, μόνιμοι χρήστες των «Συγκοινωνιών Αθηνών», θα μετακινούνται σε όλα τα συγκοινωνιακά μέσα απεριόριστα κατά τη διάρκεια ενός ημερολογιακού μήνα.

Η κάρτα αυτή αντικαθιστά τις προηγούμενες αξίας 20 ευρώ (η οποία ίσχυε για μετακινήσεις μόνο με λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ) και αξίας 45 ευρώ (η οποία ίσχυε για μετακινήσεις με όλα τα συγκοινωνιακά μέσα).

* Νέες ενιαίες κάρτες απεριόριστων διαδρομών, τρίμηνης ισχύος αξίας 88 ευρώ (μειωμένη 44 ευρώ), εξάμηνης ισχύος αξίας 170 ευρώ (μειωμένη 85 ευρώ) και ετήσιας ισχύος αξίας 320 ευρώ (μειωμένη 160 ευρώ).

* Νέο ενιαίο εισιτήριο αξίας 1,20 ευρώ (μειωμένο 0,60 ευρώ), χρονικής ισχύος 70 λεπτών από την επικύρωσή του σε όλα τα συγκοινωνιακά μέσα, το οποίο αντικαθιστά τα προηγούμενα εισιτήρια αξίας 1,20 ευρώ (που ίσχυε μόνο για μία διαδρομή με λεωφορείο ή τρόλεϊ ή τραμ) και αξίας 1,40 ευρώ (που ίσχυε για μετακινήσεις με όλα τα συγκοινωνιακά μέσα για 90 λεπτά).

* Νέο ενιαίο εισιτήριο χρονικής ισχύος 5 ημερών, αξίας 10 ευρώ, σε όλα τα συγκοινωνιακά μέσα. Το εισιτήριο αυτό αντικαθιστά το προηγούμενο εισιτήριο αξίας 14 ευρώ (χρονικής ισχύος 7 ημερών).

Τα νέα αυτά προϊόντα θα συνεχίσουν να ισχύουν, όπως σήμερα, και στο δίκτυο του προαστιακού που χαρακτηρίζεται αστικό, τουλάχιστον όσο το δίκτυο παραμένει υπό δημόσιο έλεγχο, ενώ δεν αποκλείονται αλλαγές σε περίπτωση ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) και το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (ΥΠΟΜΕΔΙ) εκτιμούν ότι το κόστος των μειώσεων τιμών σε εισιτήρια και κάρτες θα είναι της τάξης των 10 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως. Ελπίζουν ωστόσο ότι η οικονομική απώλεια θα καλυφθεί από την αύξηση της επιβατικής κίνησης.

Βεβαίως η εκρηκτική ανεργία, που περιορίζει δραματικά τις μετακινήσεις, όπως επίσης η οικονομική δυσπραγία των νοικοκυριών, που δεν αφήνει περιθώρια για κοινωνικές εξόδους και ψυχαγωγία, είναι μεγάλα εμπόδια επιτυχίας του νέου εγχειρήματος τιμολογιακής πολιτικής στις συγκοινωνίες.

Πάντως, καραδοκεί η «τρόικα», η οποία ζητά νέες αυξήσεις εισιτηρίων και περαιτέρω συρρίκνωση της λειτουργίας του συγκοινωνιακού έργου για την εξοικονόμηση πόρων.

Στο μεταξύ, εν όψει αναδιοργάνωσης του συγκοινωνιακού δικτύου, ώστε όλα τα συγκοινωνιακά μέσα να λειτουργούν τροφοδοτικά του δικτύου Μετρό, υπάρχει ανοιχτό θέμα εσωτερικής μετακίνησης εργαζομένων, αλλά και νέων προσλήψεων, προκειμένου να καλυφθούν επείγουσες λειτουργικές ανάγκες.

Οι πληροφορίες που έρχονται στο φως αναφέρουν ότι ετοιμάζονται το επόμενο διάστημα συνολικά 650 προσλήψεις στις συγκοινωνίες (450 ατόμων στην ΟΣΥ και 200 ατόμων στη ΣΤΑΣΥ).
Αρ.Δ.
enet.gr