Την επαναλειτουργία ορισμένων γραμμών στο σιδηροδρομικό δίκτυο Πελοποννήσου μελετά ο ΟΣΕ, με στόχο να επεκτείνει το δίκτυό της.
Το σύνολο των γραμμών της Πελοποννήσου είχε ανασταλεί το 2009 στο πλαίσιο του σχεδίου εξυγίανσης που είχε εφαρμοστεί με στόχο την βιωσιμότητα της εταιρείας. Τότε αποφασίστηκε η διακοπή των δρομολογίων σε όλες τις ζημιογόνες γραμμές, οι οποίες σύμφωνα με τον σχετικό νόμο, επρόκειτο να επανεξεταστούν σε μελλοντικό χρόνο. Σήμερα ο ΟΣΕ αναζητεί πόρους προκειμένου το τρένο να σφυρίξει εκ νέου σε περιοχές με εμπορικό ενδιαφέρον. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων ο ΟΣΕ βρίσκεται στην φάση των μελετών αυτή τη στιγμή. Συγκεκριμένα εξετάζεται το προαστιακό δίκτυο της Καλαμάτας, η μελέτη του οποίου αναμένεται να ολοκληρωθεί σε τρεις μήνες περίπου. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο ΟΣΕ εκτιμά ότι η βιωσιμότητα της γραμμής Καλαμάτα - Μεσσήνη και Καλαμάτα - ΤΕΙ - Αρις - Μελιγαλάς - Διαβολίτσι - Κυπαρισσία είναι σχεδόν βέβαιη, ωστόσο η ολοκλήρωση της σχετικής μελέτης θα δώσει την τελική απάντηση.
Σε πρώιμο στάδιο βρίσκεται η αντίστοιχη διαδικασία για το τμήμα Αλφειός - Καλαμάτα μήκους περίπου 120 χιλιομέτρων. Η γραμμή είναι μετρική και εξετάζεται αυτή τη στιγμή το ενδεχόμενο διαπλάτυνσής της ώστε να φτάσει το κανονικό εύρος γραμμής, καθώς το μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής πρόκειται να ακολουθήσει την υφιστάμενη χάραξη. Η μελέτη της ΕΡΓΟΣΕ αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2015.
Η κανονικοποίηση της γραμμής βρίσκεται στο στόχαστρο της αντίστοιχης μελέτης για την γραμμή Πάτρα - Ολυμπία - Καλαμάτα (πρόκειται επίσης για μετρική γραμμή). Μέσα στο 2015 θα ολοκληρωθεί η μελέτη που αφορά στο τμήμα Πάτρα - Πύργος - Ολυμπία, και συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Διευρωπαϊκών Δίκτυων Μεταφορών. Το τελικό έργο αναμένεται να κοστίσει, όπως διαπιστώνεται από τις έως τώρα μελέτες, περίπου 250-300 εκατ. ευρώ.
Αθήνα - Ναύπλιο με τρένο
Να συνδέσει το Ναύπλιο με την γραμμή της Κορίνθου επιχειρεί επίσης ο ΟΣΕ ώστε να «κουμπώσει» στο υφιστάμενο δίκτυο του προαστιακού. Στόχος είναι ο προαστιακός, που λειτουργεί σήμερα έως το Κιάτο, να φτάσει μέχρι το Ναύπλιο το οποίο θα συνδεθεί πρακτικά με την Αθήνα. το εν λόγω τμήμα έχει υποστεί σημαντικές ζημιές ύστερα από κλοπές στο δίκτυο, κατά την διάρκεια της διακοπής λειτουργίας του.
Αργος - Καλαμάτα VS Αυτοκινητόδρομος Μορέας
Ελάχιστες πιθανότητες υπάρχουν για την επαναλειτουργία, άμεσα τουλάχιστον, της γραμμής Αργος - Καλαμάτα, καθώς εμπορικά δεν φαίνεται να συγκεντρώνει μεγάλο ενδιαφέρον λόγω του ανταγωνισμού που έχει δημιουργήσει ο αυτοκινητόδρομος Μορέας, προσφέροντας ταχύτερη μετακίνηση στον συγκεκριμένο άξονα.
Χαρά Αυγερινού
Πηγή:www.reporter.gr