Χαμένη θεωρούν πλέον οι περισσότεροι φορείς του Πειραιά η μάχη με τον χρόνο για το monorail του Πειραιά. Το έργο έπρεπε ήδη να έχει δημοπρατηθεί καθώς δεν γίνει μέσα στο επόμενο διάστημα τότε θα χαθούν και τα δεσμευμένα κονδύλια του ΕΣΠΑ.
Ο ΟΛΠ, παρά τις αντιρρήσεις του Δήμου Πειραιά εμφανιζόταν αποφασισμένος να προχωρήσει στην υλοποίηση του έργου και προσέλαβε τεχνικό σύμβουλο προκειμένου να τρέξει τον διαγωνισμό. Ωστόσο μέχρι σήμερα ο ΟΛΠ δεν έχει δώσει σημεία γραφής για τις προθέσεις. Ερωτηματικό είναι η στάση του νέου Δημάρχου της πολης για το συγκεκριμένο έργο που είχε αποτελέσει πεδίο μεγάλης αντιπαράθεσης μεταξύ Δήμου και ΟΛΠ.
Το έργο που μάλιστα είχε τεθεί σαν ένα από τα έργα σημαίες δύσκολα θα το δούμε να κατασκευάζεται και γιατί ο ΟΛΠ είναι σε φάση πώλησης ποσοστού και αυτό καθιστά αδύνατη την χρηματοδότηση μεγάλων έργων υποδομής με δημόσιο η Ευρωπαίκό χρήμα.
ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ
Η γραμμή monorail σχεδιάστηκε να κατασκευαστεί εξολοκλήρου πάνω σε γέφυρα προκειμένου να μην έρχεται σε επαφή με την τοπική κυκλοφορία, σε ύψος 5,8 μέτρων. Το μήκος του θα είναι 6 χλμ.
Στην πρώτη φάση του έργου προβλεπόταν η κατασκευή οκτώ σταθμών και θα μπορεί να εξυπηρετεί 2.000 επιβάτες ανά ώρα και ανά κατεύθυνση. Ο χρόνος κατασκευής είχε υπολογιστεί σε περίπου δύο χρόνια.
Νίκος Καραγιάννης
ypodomes.com