Το σχέδιο της επέκτασης προς το Λαύριο προβλέπει την κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 31 χιλιομέτρων
Το έργο της επέκτασης προς Λαύριο είναι το σημαντικότερο της τρέχουσας δεκαετίας για τον Προαστιακό της Αθήνας. Η ΕΡΓΟΣΕ έχει προετοιμάσει το έδαφος έτσι ώστε με την ολοκλήρωση όλων των μελετών να μπορέσει να δημοπρατήσει το έργο επέκτασης προς το λιμάνι του Λαυρίου. Η ολοκλήρωση ιδανικά έχει τοποθετηθεί το 2020 που όμως θα εξαρτηθεί από το επόμενο διάστημα και τις εξελίξεις με τον ΟΣΕ.
Το σχέδιο της επέκτασης προς το Λαύριο προβλέπει την κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 31 χιλιομέτρων, που θα ξεκινά από τον κόμβο Κορωπίου και θα καταλήγει στον Νέο Λιμένα Λαυρίου. Για την περιοχή της Λαυρεωτικής θεωρείται πρώτης προτεραιότητας έργο και δεν είναι τυχαίο πως πριν λίγες εβδομάδες οι Δήμαρχοι Λαυρίου, Σαρωνίδας και Κορωπίου είχαν συνάντηση στα γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ για να προχωρήσει το συντομότερο δυνατό το έργο.
Προς το παρόν οι διαφωνίες παραμένουν με τον ΟΣΕ κυρίως σε σχέση με τον σχεδιασμό των σταθμών και άλλων ζητημάτων όπως η ταχύτητα κλπ. Η νέα γραμμή προβλέπεται να διαθέτει δύο σιδηροδρομικούς σταθμούς, στο Μαρκόπουλο και στο Λιμάνι του Λαυρίου, και επτά στάσεις στις περιοχές Καλύβια, Κουβαρά, Κερατέα, Αμφιτρίτη, Περιγιάλι, Θορικό, Εκπαιδευτικό Κέντρο Λαυρίου. Θα ξεκινά από τον σημερινό σταθμό ΚΟΡΩΠΙ και η χάραξη θα ακολουθεί σε βασικές γραμμές την κατηργημένη σιδηροδρομική γραμμή.
Προτεραιότητα οι συνδέσεις με τα λιμάνια
Η επέκταση του σιδηροδρόμου προς το λιμάνι του Λαυρίου θα επιφέρει και ανάπτυξη του τομέα εμπορευματοκιβωτίων που παρουσιάζει μεγάλη άνθηση στην χώρα. Παράλληλα η ΕΡΓΟΣΕ έχει σε κατασκευή την σύνδεση με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης (θα είναι έτοιμο το Φθινόπωρο) και προγραμματίζει μελλοντικες συνδέσεις με τα μεγάλα λιμάνια της χώρας. Άμεση σύνδεση προβλέπεται για Θεσσαλονίκη, Καβάλα, και αμέσως μετά για τα λιμάνια Βόλου και Πάτρας.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com