Το καλοκαίρι του 2016 αναμένεται να ξεκινήσει η κανονική λειτουργία του Τραμ στον Πειραιά. Μετά από πολύ μεγάλες καθυστερήσεις, πριν μερικές ημέρες ξεκίνησε το σκάψιμο για να δημιουργηθεί η υποδομή τοποθέτησης των τροχιόδρομων σε τμήματα της επέκτασης.
Η επέκταση των 5,4 χλμ θα δημιουργήσει μία κυκλική μονή γραμμή, που από το Στάδιο Καραϊσκάκη και την Μικράς Ασίας θα εισέρχεται στη Γ. Λαμπράκη, θα στρίβει στη Βασιλέως Γεωργίου και θα τερματίζει στην πλατεία Καραϊσκάκη στο λιμάνι, 59 μέτρα από τον σταθμό του Μετρό. Στην επιστροφή θα χρησιμοποιεί την Εθνικής Αντιστάσεως και την Ομηρίδου Σκυλίτση για να συναντήσει τον σημερινό τερματικό σταθμό στο ΣΕΦ.
Ένα από τα πρώτα εργοτάξια που ξεκίνησαν είναι στην στροφή από την Μικράς Ασίας προς την Γ. Λαμπράκη, ενώ το επόμενο διάστημα τα έργα θα εκτείνονται σε όλο το μήκος της επέκτασης της γραμμής.
Πάντως, μεγάλο μέρος της δουλειάς γίνεται εκτός εργοταξίων, καθώς με προκατασκευασμένα τμήματα εξοικονομείται πάρα πολύς χρόνος, ενώ μειώνεται και η ταλαιπωρία για τους οδηγούς. Όταν ολοκληρώνονται τα τμήματα, μεταφέρονται με ειδικά οχήματα και τοποθετούνται το ένα μετά το άλλο στο οδόστρωμα.
Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, η λειτουργία της επέκτασης του Τραμ αναμένεται να μειώσει την κυκλοφορία των ΙΧ οχημάτων κατά 15.000 σε ημερήσια βάση.
Επέκταση και στην Αθήνα
Πέραν του Πειραιά, το Τραμ επεκτείνεται σύντομα και στο κέντρο της Αθήνας στα πλαίσια του προγράμματος Rethink Athens, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την πεζοδρόμηση της οδού Πανεπιστήμιου και την ανάπλαση της πλατείας Ομόνοιας. Ο διαγωνισμός για την επέκταση αναμένεται μέσα στο 2014.
Η επέκταση από το Σύνταγμα ως την Πλατεία Αιγύπτου (Πεδίον του Άρεως) θα έχει μήκος 2,2 χλμ και θα γίνεται διαμέσου των οδών Αμαλίας, Πανεπιστημίου και Πατησίων.
Αρχικά προβλεπόταν να κατασκευαστούν μόνο τέσσερις στάσεις, αλλά τελικά ο αριθμός του αυξήθηκε στις 11, ώστε να εξυπηρετείται καλύτερα η περιοχή του κέντρου. Οι στάσεις θα είναι οι εξής: Αφετηρία (Αμαλίας και Όθωνος), Βασ. Σοφίας και Πανεπιστημίου, Πανεπιστημίου και Αμερικής, Στάση Τριλογίας, Πλατεία Δικαιοσύνης, Στάση ΡΕΞ, Πανεπιστημίου και Θεμιστοκλέους, Πανεπιστημίου και Πατησίων, Στάση Πολυτεχνείου, Μάρνη και Πατησίων, Πλατεία Αιγύπτου.
Σε εξέλιξη βρίσκεται και διεθνής διαγωνισμός για την προμήθεια 25 νέων σύγχρονων συρμών Τραμ που θα είναι απαραίτητοι για τη λειτουργία των επεκτάσεων.
sofokleousin.gr