Στο Υπουργείο Υποδομών έχουν καταλήξει όλες οι προτάσεις της Αττικός Μετρό για κατασκευή στα πλαίσια του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020. Δύο από τις σημαντικότερες προτάσεις είναι για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 το οποίο ειναι ένα ώριμο έργο μιας και η Αττικό Μετρό έχει ώριμες τις μελέτες. Ομως θα πρέπει να βρεθούν 1 δισ. ευρώ. αλλά και την επέκταση της γραμμής 2 προς το Ίλιον και το Καματερό.
Το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 θεωρείται ιδιαίτερα κρίσιμο καθώς θα διαπερνά την καρδιά εξαιρετικά πυκνοκατοικημένων περιοχών μεσαίων και χαμηλών εισοδημάτων. Το τμήμα έχει σχεδιαστεί ώστε να ξεκινά απο το Άλσος Βεΐκου και να καταλήγει στον Ευαγγελισμό με τους εξής σταθμούς: «Αλσος Βεΐκου», «Γαλάτσι», «Κυψέλη», «Δικαστήρια», «Αλεξάνδρας», «Εξάρχεια», «Πανεπιστήμιο» (συμβολή με γραμμή 2), «Κολωνάκι» και «Ευαγγελισμός» (συμβολή με γραμμή 3). Υπολογίζεται οτι θα εξυπηρετεί πάνω απο 100.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση.
Πιο εύκολα είναι τα πράγματα για την επέκταση της Γραμμής 2 από την ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ (στο Περιστέρι) με κατεύθυνση προς Ίλιον, μήκους 4 χλμ. και κόστους 300 εκατ. ευρώ. Σχεδιάζεται να κατασκευαστούν τρεις σταθμοί στο Ίλιον, τον Άγιο Νικόλαο και στα σύνορα με το Καματερό. Ήδη η Αττικό Μετρό έχει ολοκληρώσει τη μελέτη για τα παλιά λιγνιτωρυχεία της περιοχής και παράλληλα εκτελεί τοπογραφικές εργασίες κατά μήκος της διαδρομής της επέκτασης.
Απο εκεί και πέρα, υπάρχουν πολλά κατασκευαστικά project που είναι δύσκολο να βρουν χρηματοδότηση μέσα στο νέο ΕΣΠΑ. Ίσως δούμε να κατασκευάζεται η υπογειοποίηση του τμήματος της γραμμής 1 Νέο Φάληρο - Πειραιάς και θα προσθέσει στο δίκτυο έναν ακόμη σταθμό στη θέση «Κεράνης».
ypodomes.com