Στον δήμο Θεσσαλονίκης επέρριψε για άλλη μια φορά την ευθύνη για τις καθυστερήσεις που σημειώνονται στην επίλυση του προβλήματος της διαχείρισης των αρχαιοτήτων, που αποκαλύφθηκαν στο εργοτάξιο του μετρό στη Βενιζέλου, ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων Στράτος Σιμόπουλος, ο οποίος συναντήθηκε χθες με τη διοικούσα επιτροπή του τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ/ΤΚΜ).
“Το κύριο πρόβλημα του έργου ονομάζεται πλέον προσφυγή του δήμου Θεσσαλονίκης στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) για τα αρχαία στον σταθμό Βενιζέλου”, τόνισε ο κ. Σιμόπουλος σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση και κάλεσε τον δήμο “να δώσει στη δημοσιότητα την πρόταση που κατέθεσε πρόσφατα στο ΣτΕ, για να κατανοήσουν οι πολίτες εάν πραγματικά ενδιαφέρεται ή όχι να ολοκληρωθεί το έργο”. Ο ίδιος υποστήριξε ότι το έργο του μετρό δεν διακόπηκε, αλλά εκτελείται κανονικά στο ανατολικό τμήμα και πως “συνεχίζουμε να επιλύουμε ένα ένα τα προβλήματα του έργου, τα οποία παραλάβαμε”. Ο πρόεδρος της διοικούσας επιτροπής του ΤΕΕ/ΤΚΜ) Πάρις Μπίλλιας επισήμανε ότι όσο το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης τηλε-διοικείται από την Αθήνα, τα προβλήματα και οι καθυστερήσεις θα συνεχίζονται, καθώς η τοπική διεύθυνση της Αττικό Μετρό είναι υποστελεχωμένη. “Πιθανότατα το μετρό Θεσσαλονίκης δεν είναι η προτεραιότητά της”, είπε χαρακτηριστικά, ενώ προανήγγειλε τη δημιουργία -στο ΤΕΕ/ΤΚΜ- μόνιμης ομάδας εργασίας, που θα ασχολείται αποκλειστικά με το συγκεκριμένο έργο.
Ο κ. Μπίλλιας και η διοικούσα επιτροπή του ΤΕΕ/ΤΚΜ παρουσίασαν στον γ.γ. Δημοσίων Έργων τις θέσεις της για το μετρό αλλά και για τρία επείγοντα έργα στην Κεντρική Μακεδονία, που θα πρέπει να χρηματοδοτηθούν κατά προτεραιότητα στην προγραμματική περίοδο 2014 - 2020. Τα τρία έργα, κατά τον κ. Μπίλλια, είναι: 1. Η παράκαμψη Γιαννιτσών - Χαλκηδόνας, 2. Τα οδικά έργα στη Χαλκιδική (με προτεραιότητα στα τμήματα Μουδανιών - Νικήτης και Καλλιθέας - Πευκοχωρίου) και 3. Οι μελέτες οδικής ασφάλειας της Εγνατίας οδού, προϋπολογισμού 500 - 600 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα, στον κ. Σιμόπουλο παρουσιάστηκαν οι θέσεις του ΤΕΕ/ΤΚΜ για τα φλέγοντα ζητήματα της ανεργίας και της επαγγελματικής μετανάστευσης των ελλήνων μηχανικών, καθώς και, ιδίως, για τα σοβαρότατα προβλήματα που έχουν ανακύψει με το ασφαλιστικό τους, οδηγώντας, όπως περιέγραψαν, σε απόγνωση περίπου 50.000 μηχανικούς-ελεύθερους επαγγελματίες (από σύνολο 80.000), που αδυνατούν να καταβάλλουν τις εισφορές τους.
Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ
Όσον αφορά την πορεία των έργων στην Κεντρική Μακεδονία και γενικότερα, ο κ. Στράτος Σιμόπουλος σημείωσε ότι “εξελίσσονται με πολύ καλό ρυθμό”. Στα έργα συγκαταλέγονται, όπως είπε, οι δρόμοι προς τη Χαλκιδική, ο κάθετος άξονας Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας, οι κόμβοι της δυτικής περιφερειακής Θεσσαλονίκης, η επέκταση του αεροδρομίου “Μακεδονία” και έργα σχολικής στέγης, επεκτάσεων νοσοκομείων και αναβάθμισης του δικαστικού μεγάρου.
Με τη χθεσινή συνάντηση εγκαινιάστηκε ένας κύκλος επαφών της διοικούσας επιτροπής του ΤΕΕ/ΤΚΜ με εκπροσώπους της κεντρικής διοίκησης, της αυτοδιοίκησης και των φορέων της Βόρειας Ελλάδας. Εκ μέρους του ΤΕΕ/ΤΚΜ, στη συνάντηση παραβρέθηκαν επίσης ο αντιπρόεδρος της διοικούσας επιτροπής Κωνσταντίνος Λεονταρής, ο γ.γ. Άνθιμος Αμανατίδης και τα μέλη Τριανταφυλλιά Γαλανάκη, Γιάννης Δαρδαμανέλης, Δημήτρης Μήτρου, Γιάννης Νάνος και Γιώργος Τσακούμης. Επίσης, ο πρόεδρος της αντιπροσωπείας του ΤΕΕ/ΤΚΜ Βασίλης Γρηγοριάδης και η γ.γ. Πολυξένη Σακελλαρίδου.
"Μ"