της Μάρως Τσαντήλα
Εναν πολυχώρο εμπορικών και ψυχαγωγικών χρήσεων σχεδιάζει να δημιουργήσει η ΓΑΙΑΟΣΕ στον Πειραιά, σε ακίνητο 15 στρεμμάτων. Ο ανάδοχος θα αναλάβει την εκμετάλλευση της ανάπτυξης για 30 χρόνια.
Σε πλήρη ετοιμότητα για την προκήρυξη του διαγωνισμού που αφορά στην κατασκευή εμπορικού κέντρου στον σταθμό του ΟΣΕ στον Πειραιά βρίσκεται η ΓΑΙΑΟΣΕ. Ο διαγωνισμός θα βγει στον αέρα μέσα στον Ιούνιο και η διοίκηση της εταιρείας είναι ιδιαίτερα αισιόδοξη ότι το εγχείρημα θα έχει επιτυχία, αφού υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον και μάλιστα σημαντικό.
Το έργο της κατασκευής του εμπορικού κέντρου στον σταθμό του ΟΣΕ στον Πειραιά υπολογίζεται ότι θα έχει προϋπολογισμό 50 εως 60 εκατομμύρια ευρώ και θα αφορά την ανάπτυξη χώρων έκτασης περίπου 37.000 τετραγωνικών μέτρων, σε τέσσερις ή πέντε ορόφους, στους οποίους, μεταξύ άλλων, θα περιλαμβάνονται εμπορικές χρήσεις, χώροι στάθμευσης, αναψυχής, καταστημάτων εστίασης, κινηματογράφων κ.ά.
Το εμπορικό κέντρο θα δημιουργηθεί σε οικόπεδο 15 στρεμμάτων, στο σημείο όπου βρίσκεται ο τερματικός σιδηροδρομικός σταθμός του Πειραιά. Ο ανάδοχος αναμένεται να αναλάβει και τη διαχείριση του έργου για διάστημα 30 ετών, με δυνατότητα ανανέωσης.
Η τελική μορφή του σχήματος, που θα αναλάβει την υλοποίηση του σχεδίου, θα προκύψει από τη διαβούλευση με τους ενδιαφερόμενους. Πάντως η ΓΑΙΑΟΣΕ θα διατηρήσει συμμετοχή στο εταιρικό σχήμα με ποσοστό τα οποίο θα καθοριστεί επίσης από την διαπραγμάτευση με τους υποψήφιους αναδόχους.
Επενδυτικό ενδιαφέρον
Το επενδυτικό ενδιαφέρον για την συγκεκριμένη ανάπτυξη είναι δεδομένο, καθώς είχε καταγραφεί σαφώς και στον διαγωνισμό που είχε γίνει μερικά χρόνια νωρίτερα, οπότε και είχαν εμφανιστεί οι κοινοπραξίες:Ελλάκτωρ- Lamda Development, Τεχνική Ολυμπιακή Ρlaza Centers και Ακροπόλ Χαραγκιώνης- Ιντρακάτ- Γαντζούλας. Ωστόσο το συγκεκριμένο εγχείρημα δεν είχε επιτυχία, καθώς ο διαγωνισμός κηρύχθηκε άγονος το 2009, με την ΓΑΙΑΟΣΕ και τους υποψήφιους να διαφωνούν σε πολλά σημεία, που αφορούσαν τα οικονομικά μεγέθη και όχι μόνο.
Σύμφωνα με το σχέδιο που είχε εκπονηθεί τότε, στο ισόγειο θα λειτουργούσε ο καινούργιος κεντρικός σιδηροδρομικός σταθμός του OΣE στον Πειραιά, με προαστιακά και υπεραστικά δρομολόγια και θα συμπεριελάμβανε χώρους γραφείων, εμπορικά καταστήματα, εστιατόρια, κέντρα διασκέδασης και αναψυχής και χώρους στάθμευσης. Ο σχεδιασμός, που είχε δεχθεί, μάλιστα, αρκετή κριτική, προέβλεπε την ανάπτυξη κτιρίου έξι ορόφων.
Προνομιακό σημείο
Βασικό πλεονέκτημα του ακινήτου του ΟΣΕ στον Πειραιά είναι ότι αυτό βρίσκεται σε ιδιαίτερα προνομιακή τοποθεσία, καθώς γειτνιάζει με το λιμάνι του Πειραιά (μεσολαβεί μεταξύ τους η Ακτή Καλλιμασιώτη) και με τον τερματικό σταθμό Πειραιώς του ΗΣΑΠ (μεσολαβεί μεταξύ τους η οδός Κόνωνος). Οι υπόλοιπες δύο πλευρές του ακινήτου που ορίζουν το οικοδομικό του τετράγωνο (99/Τ.25), συνορεύουν με τις οδούς Αγίου Διονυσίου και Φωκίωνος.
Μάλιστα το γεγονός ότι στο σημείο τα επόμενα χρόνια θα δημιουργηθεί και σταθμός του μετρό αναμένεται να αυξήσει έτι περαιτέρω την επισκεψιμότητα του. Επιπλέον, να σημειωθεί ότι στην περιοχή του Πειραιά δεν υπάρχει μεγάλη προσφορά σε πολυχώρους διασκέδασης και αυτό θεωρείται ότι αποτελεί πλεονέκτημα για την εμπορική επιτυχία της προσπάθειας.