Τον κίνδυνο να μη «σφυρίξει» το τρένο στο Λαύριο αντιμετωπίζει ο προαστιακός σιδηρόδρομος, καθώς εξακολουθεί να μην έχει προκηρυχθεί η μελέτη του έργου, παρά το γεγονός ότι τα τεύχη δημοπράτησης είναι ήδη από καιρό έτοιμα.
Μπορεί να έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση από πέρυσι (1,8 εκατ. ευρώ) από πιστώσεις των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών (ΔΔΜ) που θα καλύψουν τη μελέτη της επέκτασης του προαστιακού από το Κορωπί στο Λαύριο, ωστόσο οι επιφυλάξεις για τη σκοπιμότητα και κυρίως για το κόστος της μελέτης του έργου, που εκφράστηκαν από τον ΟΣΕ, φαίνεται ότι έχουν μπλοκάρει τη δημοπράτηση του έργου. Την υλοποίηση του έργου έχει αναλάβει η ΕΡΓΟΣΕ, η οποία θα πρέπει να την έχει ολοκληρώσει έως το τέλος του 2015 εάν θέλει να χρησιμοποιήσει τη χρηματοδότηση της Ε.Ε. Η ΕΡΓΟΣΕ, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει λάβει την απαιτούμενη προέγκριση δημοπράτησης από την Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Μεταφορών (ΕΔΑΜ), αλλά το έργο της μελέτης δεν έχει δημοπρατηθεί. Πληροφορίες αναφέρουν ότι με έγγραφό της η Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού και Ανάπτυξης του ΟΣΕ εκφράζει έντονες επιφυλάξεις για το κόστος της μελέτης αλλά και τη σκοπιμότητα του έργου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου στο Λαύριο θεωρείται υψίστης σημασίας και συζητείται εδώ και πάρα πολλά χρόνια, καθώς θα αποτελέσει την πρώτη σύνδεση του λιμανιού του Λαυρίου με μέσο σταθερής τροχιάς, καλύπτοντας παράλληλα τις ανάγκες αρκετών περιοχών που βρίσκονται στη διαδρομή μεταξύ Κορωπίου και Λαυρίου.
Το σχέδιο της επέκτασης του προαστιακού προς το Λαύριο προβλέπει την κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 31 χλμ., που θα ξεκινάει από τον κόμβο Κορωπίου και θα καταλήγει στον Νέο Λιμένα Λαυρίου. Το 2006 έγινε η πρώτη απόπειρα ανάθεσης της μελέτης με πόρους πάλι των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών. Μεταξύ Κορωπίου και Λαυρίου θα υπάρχουν δύο σταθμοί στο Μαρκόπουλο και το Λαύριο, και το τρένο θα πραγματοποιεί επτά στάσεις σε Καλύβια, Κουβαρά, Κερατέα, Αμφιτρίτη, Περιγιάλι, Θορικό και Εκπαιδευτικό Κέντρο Λαυρίου.
Αλεξάνδρα Κασσίμη
Καθημερινή