Κυριακή 11 Μαΐου 2014

Τι προβλέπει το ρυθμιστικό για τα μέσα σταθερής τροχιάς

Προβλέπεται η ολοκλήρωση της Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλής Ταχύτητας Αθηνών – Θεσσαλονίκης με νέο κλάδο Σ/Σ Θριασίου Πεδίου – Σ/Σ Σφίγγας Θηβών επί της Αθηνών – Θεσσαλονίκης, για τη συντόμευση κατά 30 χλμ της διαδρομής και την απόδοση της υφιστάμενης γραμμής Αθήνας – Θήβας / Χαλκίδας, αποκλειστικά σε προαστιακή χρήση, και ο νέος κλάδος Σταθμός Διαλογής Θριασίου – Λιμένας Ικονίου / Κερατσινίου. Ο προαστιακόςσιδηρόδρομος αποτελείται από τις εξής γραμμές και κλάδους. 

α) Πειραιάς – Αθήνα – ΣΚΑ: Κεντρικός αστικός κορμός δικτύου ΟΣΕ. 
β) ΣΚΑ – Δουκ. Πλακεντίας – Κορωπί – Διεθνής Αερολιμένας Αθήνας – Λαύριο, με τη διακλάδωση Δουκ. Πλακεντίας – Ραφήνα: Εξυπηρέτηση Ανατολικής Αττικής /Μεσογείων / Λαυρεωτικής. Ο διάδρομος της παλαιάς γραμμής Λαυρίου στο τμήμαΣ/Σ Κάντζας – Παιανίας – Πόλης Κορωπίου διατηρείται για μελλοντική χρήση από μέσο σταθερής τροχιάς. 
γ) ΣΚΑ – Οινόη – Χαλκίδα / Οινόη – Θήβα: Εξυπηρέτηση Βόρειας Αττικής /Βοιωτίας / Εύβοιας. 
δ) ΣΚΑ – Κόρινθος – Κιάτο, με διακλάδωση Ισθμός – Λουτράκι: Ταχεία εξυπηρέτηση Δυτικής Αττικής / Θριασίου / Κορινθίας μέσω ΣΓΥΤ. 
ε) Αγ. Ανάργυροι – Ελευσίνα – Μέγαρα: Επαναλειτουργία παλαιάς γραμμής ΟΣΕ, για την εξυπηρέτηση Δυτικής Αττικής / Θριασίου Πεδίου (εναλλακτικά μπορεί να λειτουργήσει με Ελαφρύ Μετρό / Τραμ και να συνδεθεί με το δίκτυο του μετρό). 

Το δίκτυο μετρό θα επεκταθεί και θα αποτελείται από τις ακόλουθες γραμμές και κλάδους: 

α) Πειραιάς –Κέντρο Αθήνας– Κηφισιά – Ν. Ερυθραία (Γραμμή 1). 
β) Ίλιον (ανταπόκριση με γραμμή (ε) του Προαστιακού)–Ανθούπολη-Κέντρο Αθήνας – Ελληνικό – Γλυφάδα (Γραμμή 2). 
γ) Πειραιάς– Νίκαια-Αιγάλεω –Κέντρο Αθήνας– Πλακεντία–Αεροδρόμιο (Γραμμή 3). 
δ) Περισσός – Γαλάτσι – Κυψέλη – Κέντρο Αθήνας – Παγκράτι– Βύρωνας – Άνω Ηλιούπολη / Κέντρο Αθήνας - Ζωγράφου – Λεωφ. Κηφισίας - Μαρούσι – Λυκόβρυση / Εθνική Οδός Αθήνας – Θεσ/νίκης (Γραμμή 4). 

Στο δίκτυο τραμ θα προστεθούν οι ακόλουθες γραμμές και κλάδοι: 

α) Σύνταγμα – Π. Φάληρο – Βούλα. 
β) Π. Φάληρο – ΣΕΦ – Πειραιάς (Σταθμός ΗΣΑΠ/ΟΣΕ). 
γ) Σύνταγμα – Πλ. Αιγύπτου – Άνω Πατήσια. 
δ) Στ. Λαρίσης – Νοσοκομεία Παίδων / Γουδί. 
ε) Καμίνια – Κέντρο Πειραιά-Φρεαττύδα / Χατζηκυριάκειο. 
στ)Πειραιάς – Κερατσίνι – Πέραμα - Σαλαμίνα (ως ελαφρύ μετρό). 
ζ) Ελληνικό – Σταθμός Μετρό Αργυρούπολης. 
η) Λιμένας Κρουαζιερόπλοιων (Πειραϊκή) – Ακτή Ξαβερίου – Ακτή Κονδύλη –Ηετιώνεια Ακτή – Δραπετσώνα: ειδικό Μέσο Σταθερής Τροχιάς για την εσωτερική εξυπηρέτηση της λιμενικής ζώνης (εναλλακτικά μπορεί να είναι τραμ).


Πηγή:www.capital.gr