Αντίστροφα μέτρα ο χρόνος για την εκκίνηση των έργων που αφορούν την ηλεκτρική «ζεύξη» Λάρισας και Βόλου, μετά την έγκριση του σημαντικότερου υποέργου που θα επιτρέψει τη σιδηροδρομική ηλεκτροκίνηση μεταξύ των δύο θεσσαλικών πόλεων.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της χθεσινής «Realnews», την περασμένη εβδομάδα, το υπουργείο Περιβάλλοντος ενέκρινε τους περιβαλλοντικούς όρους για την κατασκευή και λειτουργία υποσταθμού ηλεκτροδότησης σε μια έκταση 14 στρεμμάτων στην περιοχή του Ριζόμυλου Μαγνησίας ο οποίος θα διοχετεύει ηλεκτρικό ρεύμα στους συρμούς του νέου σιδηροδρόμου. Έτσι, έπειτα από πολλές περιπέτειες, το κύριο μέρος των εργασιών για τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο Λάρισας- Βόλου αναμένεται να ξεκινήσει τον Αύγουστο του 2015.
Το έργο, που θα κοστίσει συνολικά 41 εκατ. ευρώ, θα παρέχει σημαντικά περιβαλλοντικά και οικονομικά οφέλη και στις δύο πόλεις καθώς εκμηδενίζει τους ατμοσφαιρικούς ρύπους που παράγουν σήμερα οι πετρελαιοκίνητοι συρμοί και μειώνει σημαντικά το κόστος λειτουργίας της γραμμή. Οι πρώτες εργασίες που θα επιτρέψουν την ηλεκτροκίνηση έχουν ήδη ξεκινήσει από τον περασμένο Οκτώβριο και αφορούν την κόστους 4 εκατ. ευρώ ανακατασκευή στις ράγες ώστε αυτές να μπορούν να φιλοξενήσουν τους νέους υπερσύγχρονους ηλεκτροκίνητους συρμούς.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, το νέο ηλεκτροκίνητο τρένο θα κινείται με ταχύτητες που θα φτάνουν ακόμα και τα 160 χιλιόμετρα την ώρα, δηλαδή δύο φορές ταχύτερα από τους σημερινούς πετρελαιοκίνητους συρμούς η μέγιστη ταχύτητα των οποίων φτάνει τα 80 χλμ. την ώρα. Αυτό σημαίνει πως το χρονικό διάστημα στο οποίο διανύονται τα 62 χλμ. της γραμμής θα μειωθεί κατά το ήμισυ, από 55 λεπτά σήμερα, σε λιγότερο από μισή ώρα.
Το σημαντικό, ωστόσο, είναι πως ο νέος υπερσύγχρονος σιδηρόδρομος θα καλύπτει την απόσταση μεταξύ των δύο πόλεων γρηγορότερα από ό,τι ένα αυτοκίνητο, αποθαρρύνοντας έτσι τη χρήση των Ι.Χ. και μειώνοντας ακόμα περισσότερο τους ατμοσφαιρικούς ρύπους που παράγονται στη Θεσσαλία. Το ηλεκτρικό «λίφτινγκ» στον θεσσαλικό σιδηρόδρομο θα έχει ως συνέπεια την κατάργηση τουλάχιστον τριών σταθμών μεταξύ της Λάρισας και του Βόλου.
Ήδη, οι επιτελείς της ΕΡΓΟΣΕ που έχουν την επίβλεψη του έργου έχουν σχεδιάσει την κατάργηση δύο σταθμών, της Χάλκης και της Μελιάς, ενώ εξετάζουν ποιος θα είναι ο τρίτος σταθμός όπου το τρένο θα σταματήσει για τελευταία φορά πριν από τα εγκαίνια του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου.
larisanews.gr