Από αναθεώρηση σε αναθεώρηση πηγαίνει ο στόχος των αποκρατικοποιήσεων, συμπαρασύροντας και τα σχετικά χρονοδιαγράμματα της πώλησης των «ασημικών» του δημοσίου.
Έτσι, ο εφετινός στόχος των αποκρατικοποιήσεων έπεσε στα 1,5 δις., έναντι τουλάχιστον 2 δις., που ήταν ο αρχικός στόχος, ενώ για το 2015 ο στόχος ανέρχεται στα 2,3 δις. Μέχρι τα τέλη του 2020, τα συνολικά έσοδα από αποκρατικοποιήσεις αναμένεται ότι θα ανέλθουν στα 22,6 δισ. ευρώ.
Στο τρίμηνο Απριλίου – Ιουνίου, το ΤΑΙΠΕΔ σχεδιάζει την έναρξη των διαγωνισμών τουΔιεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (το δημόσιο κατέχει το 55%, οι ιδιώτες το 45%), του ΑΔΜΗΕ, της Εγνατίας Οδού, μεγάλων περιφερειακών λιμένων (π.χ. Λαύριο), αλλά και την πώληση των δύο αεροσκαφών Α340 της πρώην Ολυμπιακής, που δεν πωλήθηκαν, κατά τον πρώτο διαγωνισμό του 2011.
Για τις ανωτέρω αποκρατικοποιήσεις, ο προγραμματισμός αναφέρει ότι θα υπάρξει υποβολή δεσμευτικών προσφορών μεταξύ δ΄ τριμήνου 2014 έως και β΄ τριμήνου 2015.
Σε ό,τι αφορά τις εν εξελίξει αποκρατικοποιήσεις, δεσμευτικές προσφορές αναμένονται, μέσα στο γ΄ τρίμηνο του 2014 για ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΤΥ και περιφερειακά αεροδρόμια.
Για τον ΟΛΠ, οι δεσμευτικές προσφορές εκτιμάται ότι θα υποβληθούν στο δ΄ τρίμηνο του 2014 (η εκδήλωση αρχικού ενδιαφέροντος έχει προσδιοριστεί για τις 28 Απριλίου).
Τέλος, επί του παρόντος, δεν υπάρχει ξεκάθαρη εικόνα για τις αποκρατικοποιήσεις σε ΕΥΔΑΠ, ΕΛΠΕ και ΕΛΤΑ.
Του Φώτη Φωτεινού