Παρασκευή 28 Μαρτίου 2014

Ανακοίνωση της συνδικαλιστικής παράταξης "Δίκτυο Σιδηροδρομικών"

"ΕΝ ΟΨΕΙ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ, Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΔΙΑΛΥΕΤΑΙ

Το Δίκτυο Σιδηροδρομικών με αφορμή τα τελευταία επαναλαμβανόμενα συμβάντα με αμαξοστοιχίες, καταγγέλλει δημόσια τις εκπτώσεις στην ασφάλεια (και όχι μόνο) της κυκλοφορία των τρένων, που συνειδητά κάνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. 

Χάρη σε αυτές τις εκπτώσεις άλλωστε, χτίστηκε και το δήθεν success story της εξυγίανσης του Ομίλου ΟΣΕ και ιδιαίτερα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ εξαιτίας της διάλυσης του δικτύου μέχρι σήμερα δεν έχει ουσιαστικά προχωρήσει καμία σοβαρή εμπορική συμφωνία, από όσες κατά καιρούς διαφημίζει η Διοίκηση της προς πώληση εταιρείας .
Αναλυτικότερα, εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού κίνησης μετά τις μετατάξεις του Νόμου 3891 , οι επιβατικές αμαξοστοιχίες κινούνται με μειωμένο προσωπικό (μόλις ένα συνοδό σε αρτηριακά τρένα), ένας συνοδός ο οποίος είναι υπεύθυνος πολλές φορές και για την ασφάλεια 300 και πλέον επιβατών σε ένα ταξίδι 6 ωρών !
Αντιλαμβάνεται εύκολα λοιπόν κάποιος τους κινδύνους που υπάρχουν, κίνδυνοι που φάνηκαν ιδιαίτερα στα 3 πρόσφατα συμβάντα (2 συγκρούσεις με αγελάδες στον ορεινό όγκο και σύγκρουση με ΙΧ στην περιοχή της Λειβαδιάς) με τον 1 μόλις συνάδελφο να προσπαθεί να τα βγάλει πέρα με εκατοντάδες επιβάτες… Στις διαρκείς αιτήσεις των σιδηροδρομικών για την παραβίαση των κανονισμών για την στελέχωση των αμαξοστοιχιών, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σφυρίζει αδιάφορα.
Όπως εξίσου αδιάφορα σφυρίζει και στα σοβαρά τεχνικά προβλήματα που παρατηρούνται στις εμπορικές αμαξοστοιχίες και στην άρνηση της να αναπροσαρμόσει τους δρομολογιακούς χρόνους των τρένων εξαιτίας των βραδυποριών που υπάρχουν μόνιμα πλέον σε όλο το Δίκτυο. Αντίθετα, καθημερινά ασκεί ψυχολογική πίεση στους μηχανοδηγούς για να παραβιάζουν κανονιστικές διατάξεις, ενώ όποιος αρνείται στοχοποιείται και διώκεται με μεθόδους που θυμίζουν άλλες εποχές. Είναι ενδεικτικό ότι σε πρόσφατο σοβαρότατο συμβάν η Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επέλεξε συνειδητά να μην κληθούν στην σύσκεψη στο Υπουργείο, οι άμεσα εμπλεκόμενοι γιατί φοβήθηκε τις αποκαλύψεις τους .
Μεγάλα είναι τα προβλήματα και στην έκδοση εισιτηρίων που στο σύνολο τους έχουν παραχωρηθεί σε ιδιώτες άσχετων με το αντικείμενο που πολλές φορές εμπλέκονται στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας. 
Τεράστιο ζήτημα αποτελεί φυσικά και η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε για την εκχώρηση των σταθμών σε ιδιώτες, μιας και η πλειοψηφία τους έχει δοθεί σε «φίλους και γνωστούς» αδιαφορώντας για τις συνέπειες… Εν τω μεταξύ συσσωρεύονται χρέη προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ, από ανθρώπους - επενδυτές οι οποίοι μέσα σε μια νύχτα έγιναν κύριοι των υποδομών του ελληνικού λαού, επιδεικνύοντας απλά εγγυήσεις ολίγων χιλιάδων ευρώ… 
Την ίδια ώρα, η έλλειψη προσωπικού είναι εμφανής στους παραγωγικούς κλάδους με χιλιάδες αναπαύσεις να οφείλονται και αντίστοιχα εκατοντάδες υπερωρίες να πληρώνονται κάθε μήνα. Και εδώ η Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ , διαχώρισε το προσωπικό σε αρεστούς και μη, κόβοντας χωρίς ποτέ να εξηγήσει γιατί, από τις εσωτερικές μετατάξεις όσους δεν συμφωνούν με όσα γίνονται .
Το ίδιο παρακράτος στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, φρόντισε στις πρόσφατες προαγωγές να θυμίσει σε όλους, να συνεχίσει τις μεθόδους του παλαιοκομματικού συστήματος που καταρρέει, αφού σε πολλές περιπτώσεις προήγαγε τους αρεστούς των παρατάξεων ΠΑΣΚ – ΔΑΚΕ και όχι τους πραγματικά άριστους, προσμετρώντας στην απαιτούμενη προϋπηρεσία ακόμα και θητείες σε βουλευτικά γραφεία…
Στόχος όλων αυτών, είναι φυσικά η απαξίωση και το ξεπούλημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ βάσει των αποφάσεων της κυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου και του ΤΑΙΠΕΔ.
Καταγγέλουμε δημόσια την επικίνδυνη Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τους παρατρεχάμενους της, για την συστηματική παραβίαση όλων των κανονισμών ασφάλειας και εργατικής Νομοθεσίας.
Σε ότι αφορά την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προειδοποιούμε την Διοίκηση της Εταιρείας ότι οι φωνές των σιδηροδρομικών το επόμενο διάστημα θα γιγαντωθούν και τονίζουμε ότι δεν θα υποκύψουμε σε καμία προσπάθεια εκφοβισμού.
Καλούμε τους συναδέλφους σε ετοιμότητα για το προσεχές διάστημα."

ΤΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ