Πέμπτη 13 Μαρτίου 2014

«Πού είναι το τρένο»; – Σε ποια φάση βρίσκεται η σιδηροδρομική σύνδεση λιμανιού Καβάλας-Τοξοτών;

Στασιμότητα επικρατεί, προς το παρόν, όσον αφορά το θέμα της κατασκευής της σιδηροδρομικής γραμμής Τοξοτών Ξάνθης- Εμπορικού Λιμένα Καβάλας, το οποίο θα συνδέει το νέο λιμάνι (και κατ’ επέκταση την ίδια την πόλη) με την υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης. Το έργο αυτό αναμένεται με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον εδώ και πολλά χρόνια, και η μελέτη του είχε παρουσιαστεί μετά βαΐων και κλάδων τον περασμένο Ιούλιο, παρουσία –μεταξύ άλλων- και του προέδρου της ΕΡΓΟΣΕ Κώστα Σπηλιόπουλου.
Η αμέσως νεότερη εξέλιξη που είχαμε όσον αφορά το έργο ήταν η δήλωση, στα τέλη Οκτωβρίου, του περιφερειάρχη ΑΜΘ Άρη Γιαννακίδη ότι “εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση 2 εκ. ευρώ για την μελετητική ωρίμανση και τις οριστικές μελέτες εφαρμογής στην τρίτη φάση του έργου. Πλέον, στο πρώτο τρίμηνο του 2014 προβλέπεται να δημοπρατηθεί το έργο και, αφού προκύψει ανάδοχος μελετητής, στα τέλη του 2015 θα υπάρχει η μελετητική ωρίμανση και η κατασκευή του έργου”, ενώ τα τελευταία νέα σχετίζονταν με την σύνταξη των τευχών δημοπράτησης για τις μελέτες αναβάθμισης της γραμμής Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη – Καβάλα – Νέα Καρβάλη, οι οποίες σύμφωνα με έγγραφο που διαβιβάστηκε στη Βουλή από τον υφυπουργό Υποδομών κ. Μιχάλη Παπαδόπουλο στα μέσα Νοεμβρίου βρίσκονταν στο στάδιο της ολοκλήρωσης.
Ωστόσο, όπως μαθαίνουμε, δεν υπάρχει κάποια καινούρια εξέλιξη, καθώς μπορεί –σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα Γιαννακίδη- να αναμένουμε την δημοπράτηση του έργου μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2014, όμως το τρίμηνο παρέρχεται, οι εκλογές πλησιάζουν και δημοπράτηση… δεν βλέπουμε στον ορίζοντα.

Σε δηλώσεις του στο KavalaPress, πάντως, ο ίδιος ο κ. Γιαννακίδης εμφανίζεται αισιόδοξος όσον αφορά την τήρηση του χρονοδιαγράμματος, τονίζοντας ότι ως τα τέλη του 2015 θα έχει ωριμάσει πλήρως το –αξίας περίπου 250 εκατομμυρίων €- έργο, προκειμένου να ξεκινήσει να κατασκευάζεται (και να ολοκληρωθεί σε περίπου 3 χρόνια, όπως είχε προβλέψει ο κ. Σπηλιόπουλος τον περασμένο Ιούνιο). Ο κ. Γιαννακίδης, μάλιστα, δηλώνει ότι έχει εξασφαλιστεί ολόκληρη η χρηματοδότηση του έργου στην επόμενη προγραμματική περίοδο, καθώς αυτό έχει ενταχθεί στα διευρωπαϊκά δίκτυα. 

Σκοπός του έργου-Οφέλη-Τεχνικά στοιχεία

Το έργο αφορά στην κατασκευή νέας μονής Σιδηροδρομικής Γραμμής μήκους 31,8 χλμ, που θα συνδέει τον Νέο Εμπορικό Λιμένα της Καβάλας (Λιμένας Φίλιππος Β’ στην περιοχή της Νέας Καρβάλης) με την υφιστάμενη Σιδηροδρομική Γραμμή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη στην περιοχή του εργοστασίου της ΕΒΖ Ξάνθης (λεπτομέρειες μπορείτε να δείτε στον χάρτη).
Η Νέα σιδηροδρομική γραμμή θα αποτελέσει το ανατολικότερο τμήμα της (μελλοντικής) νέας σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέει την Θεσσαλονίκη και τα παράλια της δυτικής Μακεδονίας με την Θράκη και επέκεινα με «παραλιακή» όδευση σε γενική «παραλληλία» με την Εγνατία Οδό.

Πηγή: KavalaPress.gr