Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2014

Θεσσαλονίκη. Νέος διαγωνισμός από την Αττικό Μετρό


Μπορεί το μέλλον της κύριας γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης να είναι ακόμα αβέβαιο και ο ορίζοντας ολοκλήρωσής του ασαφής, ωστόσο η Αττικό Μετρό δείχνει... την αισιοδοξία της, κάνοντας τα πρώτα βήματα για τη μελέτη της νέας γενιάς των επεκτάσεών της.
Την Παρασκευή η εταιρεία δημοσίευσε την προκήρυξη διαγωνισμού, ύψους 2,8 εκατ. ευρώ (συν ΦΠΑ), για τις γεωλογικές μελέτες των επεκτάσεων προς Σταυρούπολη και Εύοσμο και του αμαξοστασίου της Πυλαίας.
Σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού, τα βασικά χαρακτηριστικά των περιοχών που θα μελετηθούν είναι:

α) Επέκταση προς Εύοσμο: Η επέκταση ξεκινά από το δυτικό άκρο της βασικής γραμμής (Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός) και κινείται προς τον Εύοσμο. Η γραμμή θα έχει μήκος 4,5 χλμ. και περιλαμβάνει 4 σταθμούς (στα αρχικά σχέδια ήταν οι σταθμοί Αμπελοκήπων, Μενεμένης, Ευόσμου και Κορδελιού) και αμαξοστάσιο. Η διαδρομή δεν έχει μελετηθεί από γεωλογικής ή γεωτεχνικής άποψης.

β) Επέκταση προς Σταυρούπολη: Η επέκταση ξεκινά από τον Σταθμό Δημοκρατίας και κινείται βορειοδυτικά προς Ευκαρπία. Η γραμμή θα έχει μήκος περίπου 5,3 χλμ. και περιλαμβάνει 5 σταθμούς (στα αρχικά σχέδια Νεάπολης, Παύλου Μελά, Σταυρούπολης, Πολίχνης και Ευκαρπίας, ενώ υπήρχε η σκέψη η γραμμή να φθάσει μέχρι το απομονωμένο νοσοκομείο Παπαγεωργίου). Στην επέκταση αυτή έχουν μεν εκτελεστεί γεωλογικές και γεωτεχνικές έρευνες και μελέτες, των οποίων απαιτείται η συμπλήρωση.

γ) Αμαξοστάσιο Πυλαίας: Για τις ανάγκες των επεκτάσεων του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Εύοσμο και Σταυρούπολη, θα απαιτηθεί να επεκταθεί το Αμαξοστάσιο Πυλαίας. Η επέκταση αυτή χωροθετείται στη ΒΑ άκρη του υφιστάμενου υπό κατασκευή αμαξοστασίου και έχει εμβαδόν περίπου 51.000 τετραγωνικών μέτρων.

Γιώργος Λιάλιος
"Καθημερινή"