Για τον ερχόμενο Μάιο μετατίθεται η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών των ενδιαφερομένων για την ιδιωτικοποίηση των εταιρειών ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Rosco
Το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ ενέκρινε τις συμβάσεις πώλησης των δυο εταιριών, που θα δοθούν στους υποψήφιους αγοραστές, ώστε στη συνέχεια να υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές. Αυτήν την περίοδο οι υποψήφιοι βρίσκονται στη φάση συλλογής στοιχείων, ενώ σύμφωνα με στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, το ενδιαφέρον τους εξακολουθεί να παραμένει ζωηρό.
Υπενθυμίζεται, ότι ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχουν εκδηλώσει η Κοινοπραξία μεταξύ των ρωσικών σιδηροδρόμων και της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ AE Συμμετοχών, Ακινήτων, Κατασκευών (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι (SNCF) και το S.C. Grup Feroviar Roman SA (GFR), ιδιωτικής σιδηροδρομικής εταιρείας της Ρουμανίας.
Ρώσοι και Γάλλοι αναμένεται να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές, ενώ και οι Ρουμάνοι παραμένουν στο παιχνίδι. Πάντως, η πρόσφατη σύλληψη του επικεφαλής της Grup Feroviar Roman, Γκρούια Στόικα από τη ρουμανική αρχή καταπολέμησης της διαφθοράς, αναμένεται να αποτελέσει αντικείμενο έρευνας και από την πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ.
Στα βασικά προαπαιτούμενα για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ περιλαμβάνεται και η άρτια συντήρηση του δικτύου του ΟΣΕ, προκειμένου να κινούνται απρόσκοπτα οι συρμοί στο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Το θέμα αυτό εξετάστηκε σε σύσκεψη υπό τον υπουργό Μεταφορών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης στη διάρκεια της οποίας αποφασίστηκε η συντήρηση και ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου να δοθούν σε ιδιώτες, μέσω διαγωνισμού, ο οποίος αναμένεται να προκηρυχθεί σε διάστημα περίπου δύο μηνών.
Στόχος είναι ο ανάδοχος να αναλάβει το έργο για μεγάλο χρονικό διάστημα (5 ή και 10 ετών) και το σιδηροδρομικό δίκτυο να δοθεί ενιαίο (χωρίς κατατμήσεις) προκειμένου να υπάρχει σαφής διαχωρισμός της ευθύνης, μέσω των ρητρών που θα υπογραφούν, αλλά και να επιτευχθούν οικονομίες κλίμακας. Πάντως, δεν αποκλείεται το έργο της συντήρησης του δικτύου να «σπάσει» σε δύο εργολαβίες, όχι όμως στο βασικό κομμάτι του άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη.
ypodomes.com