Δεκαεπτά νέοι συρμοί θα τεθούν σύντομα στην διάθεση του επιβατικού κοινού του μετρό. Οι αυξημένες ανάγκες λόγω της ένταξης στο σύστημα νέων σταθμών θα καλυφθούν με προσλήψεις προσωπικού που θα γίνουν άμεσα.
Στην πρόσληψη περίπου 200 ατόμων, που θα καλύψουν λειτουργικά κενά στο προσωπικό του μετρό, πρόκειται να προχωρήσει άμεσα η εταιρεία Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑ.ΣΥ.). Το προσωπικό που θα προσληφθεί θα καλύψει τις αυξημένες ανάγκες σε προσωπικό που δημιουργεί η απόδοση στην κυκλοφορία νέων σταθμών αλλά και η παραλαβή των νέων συρμών που επίκειται.
Οι διαδικασίες των προσλήψεων, που θα γίνουν μέσω ΑΣΕΠ, θα τρέξουν άμεσα καθώς ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος, με έγγραφο του που εστάλη στη διοίκηση της εταιρείας την περασμένη Παρασκευή, την καλεί να προχωρήσει ταχύτατα στην προκήρυξη διαγωνισμού.
Το προσωπικό που θα προσληφθεί θα καλύψει θέσεις ηλεκτροδηγών, εκδοτών και ελεγκτών εισιτηρίων, αλλά και τεχνικό προσωπικό, ενώ δεν θα γίνουν προσλήψεις σε θέσεις διοικητικού προσωπικού.
Ο τελικός αριθμός των προσλήψεων που θα γίνουν θα καθοριστεί σε συνάρτηση τόσο με τις ανάγκες, όσο και με τις οικονομικές δυνατότητες της εταιρείας, αφού η ΣΤΑ.ΣΥ. δεν λαμβάνει πλέον επιδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό καθώς παρουσιάζει λειτουργική κερδοφορία.
Στο 11μηνο του 2013 η εταιρεία είχε λειτουργικά κέρδη 5 εκατομμυρίων ευρώ έναντι ζημιάς 18 εκατομμυρίων ευρώ στο ίδιο διάστημα του 2013. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις φέτος και τα επόμενα δύο χρόνια η ΣΤΑ.ΣΥ. εκτιμά ότι θα έχει λειτουργικά κέρδη 6 εκατ. ευρώ, 8 εκατ. ευρώ και 10 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα.
Προτεραιότητα για τους παλιούς συμβασιούχους
Προτεραιότητα στις προσλήψεις αυτές θα έχουν οι συμβασιούχοι, οι οποίοι είχαν απολυθεί από το μετρό ύστερα από το πόρισμα του γενικού επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρου Ρακιντζή. Το εν λόγω πόρισμα κατέληγε στο συμπέρασμα ότι σωρεία προσλήψεων, που έγινε κατά την προεκλογική περίοδο του 2009, οδήγησε την εταιρεία ΑΜΕΛ σε λειτουργικές ζημιές, για πρώτη φορά από την λειτουργία της.
Πάντως παρότι σύμφωνα με το πόρισμα Ρακιντζή οι περισσότεροι προσληφθέντες δεν διέθεταν κάποια ειδίκευση για τις θέσεις στις οποίες προσελήφθησαν εν τούτοις θα πάρουν επιπλέον μοριοδότηση στο επικείμενο διαγωνισμό. Χαρακτηριστικά το έγγραφο του υφυπουργού προς την διοίκηση της εταιρείας την καλεί να περιλάβει στην προκήρυξη πρόβλεψη ότι «εκτός από τα τυπικά προσόντα των υποψηφίων, θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει επιπλέον μοριοδότηση όσων έχουν προϋπηρεσία και εκπαίδευση σε συγκοινωνιακό φορέα».
Στις ράγες τα νέα τρένα
Εν τω μεταξύ στις ράγες του μετρό θα μπουν σύντομα και οι 17 νέοι συρμοί 3ης γενιάς. Οι συρμοί που κόστισαν 155 εκατομμύρια ευρώ κατασκευάστηκαν στην Κορέα από την κοινοπραξία Hyundai Rotem – Hanwha και έχουν παραληφθεί, ωστόσο δεν έχουν μπει ακόμη σε κίνηση. Η ένταξή τους στο σύστημα αναμένεται ότι θα συμβάλει στην καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού αφού δεν είναι λίγες πλέον οι φορές που οι συρμοί ασφυκτιούν λόγω των πολλών επιβατών.
Τα νέα τρένα του Μετρό έχουν χωρητικότητα 1032 επιβατών (188 σε καθίσματα - 844 όρθιoι). Οι συρμοί με μέγιστη ταχύτητα 80 χλμ διαθέτουν έξυπνο σύστημα ελέγχου εκκίνησης, διατήρησης σταθερής ταχύτητας και επιβράδυνσης από τον ένα σταθμό στον άλλο, προκειμένου να εξοικονομείται ενέργεια.