Παρασκευή 10 Ιανουαρίου 2014

ΕΡΓΟΣΕ: Η ΜΕΤΚΑ προσωρινός ανάδοχος για το έργο-σκούπα Κιάτο-Ροδοδάφνη

Με γρήγορους ρυθμούς προχωρά η διαγωνιστική διαδικασία για το μεγάλο έργο-σκούπα στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη που δημοπρατήθηκε στις 31 Δεκεμβρίου 2013 με επιτυχία. Προσωρινός ανάδοχος αναδείχθηκε η εταιρεία ΜΕΤΚΑ που έδωσε και την μεγαλύτερη έκπτωση. Με το έργο αυτό η γραμμή ολοκληρώνεται και μαζί με το έργο Διακοπτό-Ροδοδάφνη που είναι σε εξέλιξη εδώ και ενάμιση έτος φέρνουν τον σύγχρονο σιδηρόδρομο στην Πελοπόννησο και κοντά στην Πάτρα.
Ο πλήρης τίτλος του έργου είναι «Κατασκευή υπολειπομένων έργων υποδομής, επιδομής, σηματοδότησης - τηλεδιοικήσης, τηλεπικοινωνίων και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων σηράγγων για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο - Ροδοδάφνη» (Α.Δ. 715). Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 273εκ.ευρώ (Ποσό χωρίς ΦΠΑ). Η ολοκλήρωση των έργων ορίστηκε σε 24 μήνες από την ημερομηνία ανάθεσης της σύμβασης. Έτσι αν η σύμβαση υπογραφεί μέχρι το καλοκαίρι, τότε το καλοκαίρι του 2016 θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα και η γραμμή θα μπορεί να λειτουργήσει, μετά από πολλά χρόνια διακοπής της.
Το έργο εντάσσεται εν μέρει στο έργο : «Κατασκευή Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Αθήνας (ΣΚΑ) - Πάτρας, τμήμα Κιάτο - Διακοπτό», το οποίο συγχρηματοδοτείτο έως 31-12-2012 από το Ταμείο Συνοχής και από 1-1-2013 και μετά από αμιγώς εθνικούς πόρους και εν μέρει στο έργο : «Κατασκευή Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής στο τμήμα Διακοπτό - Ροδοδάφνη», το οποίο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» του ΕΣΠΑ 2007-2013.

ΤΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΕΡΓΟ
Το έργο χαρακτηρίζεται «σκούπα» καθώς ολοκληρωθεί παλιές εργολαβίες που δεν τέλειωσαν και άφησαν κατασκευαστικές εκκρεμότητες. Ξεκινά από το Κιάτο και φτάνει μέχρι την Ροδοδάφνη. Μαζί με το έργο Διακοπτό-Ροδοδάφνη ολοκληρώνουν τον διάδρομο μέχρι την Ροδοδάφνη και το 2016 θα μπορεί να λειτουργήσει διπλή γραμμή υψηλών ταχυτήτων, μέχρι και 200χλμ/ώρα. Τα τρένα θα τερματίζουν στην Ροδοδάφνη και σε απόσταση μόλις 35χλμ από την Πάτρα.

Λίγο αργότερα θα έχει ολοκληρωθεί και το έργο Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος και το σύγχρονο τρένο θα φτάνει και μέσω της υπάρχουσας γραμμής στην Πάτρα (χωρίς όμως να έχει αναβαθμιστεί το τμήμα Ψαθόπυργος-Πάτρα) μετά από 10 χρόνια απουσίας.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Αντικείμενο του έργου είναι:
— Η κατασκευή των υπολειπομένων εργασιών για την ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής υποδομής (επιχώματα, ορύγματα, τεχνικά έργα, υδραυλικά έργα αποστράγγισης και αποχέτευσης, σήραγγες, και Κτίρια Εξυπηρέτησης των σηράγγων),
— Η ολοκλήρωση της αποκατάστασης του παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου
— Η κατασκευή της σιδηροδρομικής επιδομής
— Η κατασκευή των Η/Μ εγκαταστάσεων εντός των σηράγγων και των Κτιρίων Εξυπηρέτησής τους
- Η κατασκευή ηλεκτρονικού συστήματος σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση από το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας για την σηματοτεχνική εξασφάλιση της γραμμής από την Χ.Θ. 122+000,00 έως την Χ.Θ. 202+100, καθώς και εγκατάσταση συστήματος αυτόματης προστασίας συρμών ETCS γραμμής επιπέδου1(level 1).
— Η εγκατάσταση των κάτωθι Τηλεπικοινωνιακών Συστημάτων:
— Παθητικό Δίκτυο Μεταφοράς δεδομένων και σημάτων Σιδηροδρομικών Συστημάτων
— Σύστημα Δομημένης Καλωδίωσης (LAN/WAN) στα κτίρια των Σιδηροδρομικών Σταθμών και Στάσεων.
— Ο ενεργός εξοπλισμός δικτύου μεταφοράς δεδομένων και σημάτων Σιδηροδρομικών Συστημάτων.
— Σύστημα Υπηρεσιακής Τηλεφωνίας

ypodomes.com