Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2013

Μετρό Θεσσαλονίκης: Οριστικά το 2017 η λειτουργία της γραμμής Ν.Σ.Σταθμός-Νέα Ελβετία

Ενάμιση με 2 χρόνια αργότερα το Μετρό θα φτάσει και στην Καλαμαριά δημιουργώντας το πρώτο δίκτυο γραμμών στην πόλη.

Οριστικά φαίνεται πως "κλειδώνει" ο χρόνος έναρξης για το Μετρό Θεσσαλονίκης και είναι το 2017, θα έχει 13 σταθμούς και θα καλύπτει 9.6 χλμ Γραμμής με 2 ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς και θα εξυπηρετούνται 250.000 επιβάτες ημερησίως ή περίπου 75.000.000 επιβάτες ετησίως από τον πρώτο χρόνο της εμπορικής λειτουργίας. Δηλαδή θα επιτευχθεί εξοικονόμηση χρόνου μετακίνησης (με χρήση όλων των μεταφορικών μέσων) κατά 25.000.000 ώρες ετησίως, μείωση ατμοσφαιρικών εκπομπών κατά 115 ton. CO2 ημερησίως.

Αυτό το γεγονός σημαίνει πως σε 3 χρόνια η Θεσσαλονίκη υποδεχόμενη το νέο μέσο αστικής συγκοινωνίας θα πρέπει να οργανώσει απο μηδενός τον τρόπο μετακίνησης των επιβατών της καθώς το Μετρό θα εξελιχθεί σε ραχοκοκαλιά των μεταφορών της πόλης.

Ενάμιση με 2 χρόνια αργότερα το Μετρό θα φτάσει και στην Καλαμαριά δημιουργώντας το πρώτο δίκτυο γραμμών στην πόλη αλλά ταυτόχρονα θα φτάσει σε απόσταση αναπνοής από το Αεροδρόμιο Μακεδονία (ο σταθμός ΜΙΚΡΑ θα βρίσκεται περίπου 5χλμ μακριά).

Ουσιαστικά με την λειτουργία των 18 σταθμών η πόλη της Θεσσαλονίκης θα έχει μεταμορφώσει σε μεγάλο βαθμό τις συγκοινωνίες της με αποτέλεσμα να μειωθεί δραματικά η ανάγκη για μετακινήσεις με λεωφορεία που θα γίνουν τροφοδοτικά του δικτύου Μετρό, εξοικονομώντας χρόνο και χρήμα.

Ακολούθως μέχρι το 2020-2021 θα έχει (υποθετικά καθώς δεν έχουμε ούτε δημοπράτηση ακόμα) προχωρήσει και η επέκταση προς Σταυρούπολη και Ευκαρπία και εκεί πλέον θα έχει γίνει η πλήρης μεταμόρφωση της Θεσσαλονίκη σε "Μετρούπολη" θέτοντας τις βάσεις για την εξέλιξη της σε Μητρόπολη της χώρας.

ypodomes.com