Ένα χρόνο μετά τις πρώτες ανακοινώσεις, HP και Cosco συνεχίζουν να δουλεύουν πάνω στη συμφωνία για την μεταφορά προϊόντων στην κεντρική Ευρώπη. Τα μεγάλα πλεονεκτήματα της Ελλάδας και ο σκληρός ανταγωνισμός από τους γείτονες.
Με εντατικούς ρυθμούς συνεχίζουν η Cosco και η HP να προετοιμάζουν το έδαφος για την διαμετακόμιση μέσω της χώρας μας των εμπορευμάτων της αμερικάνικης πολυεθνικής. Η διαδικασία έχει ξεκινήσει και τα πρώτα φορτία της ΗΡ που έφτασαν στη χώρα μας έχουν μεταφερθεί προς τον τελικό τους προορισμό είτε οδικώς, είτε με πλοίο.
Σύμφωνα με τον κ. Τάσο Βαμβακίδη, Εμπορικό Διευθυντή της Piraeus Container Terminal, θυγατρικής Cosco, παρότι η συμφωνία ανακοινώθηκε πριν ένα χρόνο, η υλοποίησή της δεν έχει ολοκληρωθεί καθώς χρειάζεται χρόνος και επαρκής προετοιμασία.
Στο περιθώριο της εκδήλωσης του υπουργείου ΥΠΟΜΕΔΙ για τα Logistics ο κ. Βαμβακίδης σημείωσε ότι είναι μια εξαιρετικά σύνθετη διαδικασία για να αλλάξουν οι ροές των εμπορευμάτων μιας εταιρείας του μεγέθους της ΗΡ. Ο ίδιος τόνισε ότι ακόμη δεν μπορεί να πει κάποιος με βεβαιότητα πότε θα ξεκινήσουν οι μεταφορές προϊόντων με το σιδηρόδρομο αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο αυτό να μην γίνει ως το τέλος του έτους και να πάει για τις αρχές του 2014.
Πρόκειται για μια εξέλιξη που αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και από την πλευρά ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς είναι αυτή που θα αναλάβει την μετακίνηση των εμπορευμάτων της ΗΡ στην κεντρική Ευρώπη. Για την εταιρεία, που βρίσκεται σε διαδικασία αποκρατικοποίησης, η έναρξη και η επιτυχής υλοποίηση των μεταφορών αυτών είναι κρίσιμης σημασίας.
Πύλη για Βαλκάνια, βόρεια Αφρική, Μαύρη Θάλασσα, Μέση Ανατολή
Ο εμπορικός διευθυντής της PCT κ. Βαμβακίδης στην ομιλία του στο πλαίσιο του workshop για τα logistics με θέμα τον ανταγωνισμό που αντιμετωπίζει η Ελλάδα, αναφέρθηκε ειδικά στα πλεονεκτήματα του Πειραιά τα οποία μπορούν να τον αναδείξουν σε πύλη της Ευρώπης από και προς την Ασία.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην ύπαρξη, εντός της Ελεύθερης Ζώνης, της Piraeus Consolidated & Distribution Center, που με σύγχρονες εγκαταστάσεις προσφέρει την δυνατότητα «Cross-docking» με αλλαγή μεταφορικού μέσου μειώνοντας το χρόνο και το κόστος τόσο σε ξηρό, όσο και σε ψυχόμενο φορτίο.
Με τον τρόπο αυτόν, σημείωσε, το φορτίο που προορίζεται για της ανατολικής Μεσογείου, της Βόρειας Αφρικής αλλά και τις Βαλκανικής έχει πλέον πολλαπλάσιες συνδυασμένες επιλογές τόσο στη διαχείρισή του, όσο και στη μεταφορά. «Τώρα πλέον έχουμε τη δυνατότητα να αναπτυχθούμε ως πύλη φορτίων από και για την Βαλκανική παράλληλα με τη δυνατότητα για Μαύρη Θάλασσα την Μέση Ανατολή και την Βόρεια Αφρική». Η PCT, τόνισε, έχει καταφέρει να έχει πολλές εβδομαδιαίες αφίξεις πλοίων από την Κίνα και την Άπω Ανατολή, καθώς επίσης και ένα σημαντικό δίκτυο πλοίων Feedering για τα περιφερειακά λιμάνια της περιοχής.
Σύμφωνα με τον κ. Βαμβακίδη το τελωνειακό καθεστώς Ελεύθερη Ζώνη (Τύπου Ι) διευκολύνει και απλουστεύει τη διαδικασία των συνδυασμένων μεταφορών με όποιο μεταφορικό μέσο επιλεγεί: πλοίο / αυτοκίνητο/ σιδηρόδρομο ή και αεροπλάνο ενώ παρέχει και μια σειρά σημαντικό διευκολύνσεων για το τοπικό εμπόριο.
Εκτός από την σύνδεση του termninal με το εθνικό και ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο υπάρχουν πλέον και στην Ελλάδα καινοτομικές διαδικασίες σε σχέση με το ΦΠΑ για μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες που θα θελήσουν να εντάξουν την Ελλάδα και τον Πειραιά στα logistics της εφοδιαστικής τους αλυσίδας αντί άλλων χωρών της βόρειας Ευρώπης, τόνισε.